Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSucu, İpek
dc.date.accessioned2021-01-17T19:50:00Z
dc.date.available2021-01-17T19:50:00Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn2148-4287
dc.identifier.issn2148-7189
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/2586
dc.description.abstractYeni medya platformlarının kullanımlarının hızlı bir biçimde yaygınlaşmasıyla birlikte çok kullanıcılı olarak oynanan çevrimiçi sayısal oyunlara yönelik talep artmaya başlamıştır. Bu durum yeni medyada sayısal oyunların gelişimi açısından önemli bir gelişme olarak görülmektedir. Sanal dünya oyunları üzerine yapılan çalışmalara bakıldığında, bu oyunlara yönelik ilginin artmasıyla beraber bu konu üzerine yapılan araştırmalar da görülmeye başlamıştır. Bu çalışmada, öncelikle çok kullanıcılı sayısal oyunlar ve bu oyunlara bağlı olarak geliştirilen sayısal sanal dünya oyunlarının sınıflandırılması ve gelişimi yönünden inceleme yapılmıştır. Bu çalışmada amaçlanan sayısal sanal dünya oyunlarının iletişim yönünde özgürlük mekanı olarak görülme boyutları ve iletişim çerçevesinde getirdiği dönüşümler, bu oyunlar üzerinden yeni sanal yaşam tarzlarında oluşan değişimlerin sanal gerçeklik yönündeki etkilerinin literatür çalışması kapsamında incelenmesi olacaktır.en_US
dc.description.abstractWith the rapid spread of the use of new media platforms, the demand for multi-user online digital games has started to increase. This is seen as an important development for the development of digital games in new media. When we look at the studies on virtual world games, with the increasing interest in these games, researches on this subject have started to be seen. In this study, first of all, multi-user numerical games and the classification and development of online digital virtual world games developed based on these games were examined. The aim of this study is to examine the dimensions of digital virtual world games as a place of freedom in the direction of communication and the transformations they bring within the framework of communication, and the effects of the changes in new virtual lifestyles on these games in the context of the literature study.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Pressen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.17336/igusbd.679634en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectSanal oyunlaren_US
dc.subjectiletişimen_US
dc.subjectgerçekliken_US
dc.subjectyeni medyaen_US
dc.subjectyeni dünyaen_US
dc.subjectVirtual gamesen_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectrealityen_US
dc.subjectnew mediaen_US
dc.subjectnew worlden_US
dc.titleGerçekliğin Yeni Dünyası ve İletişim Alanı Olarak Sanal Sayısal Oyunlaren_US
dc.title.alternativeVirtual Digital Games as a New World of Reality and Communication Spaceen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofİstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentİktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesien_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0002-6298-7918en_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage204en_US
dc.identifier.endpage215en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess