Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYıldırım, Erdoğan
dc.date.accessioned2018-12-06T08:42:36Z
dc.date.available2018-12-06T08:42:36Z
dc.date.issued2016-01-07
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/221
dc.descriptionDanışman: Tuncay Sevindiken_US
dc.description.abstractBu tez çalışmasında, İstanbul ili Avcılar ilçesi Okulların Belediyelere Bağlı Birim Olarak Kurumsal Görev Yapmada İşgörenlerin Tutumları (Avcılar İlçesi örneklemi) incelenmiştir. Bu amaçla literatür taraması yapılmış ve birinci bölümde giriş, problem, amaç, araştırmanın önemi, sınırlılıklar, tanımlar, ikinci bölümde Toplumların tarihinde okullaşma ihtiyacı, Türk Eğitim sistemi, okullar ve işgörenler, okulları merkezi yapıya bağlı olmayan ülkeler, bu alanda yapılan çalışmalar ve araştırmalar açıklanmış, dördüncü bölümde yöntem, araştırmanın evreni, örneklemi, modeli, hipotezleri, araştırmada kullanılan ölçüm araçları, kullanılan istatistikî analizlere yer verilmiştir. Ayrıca, bulgular kısmında, İstanbul ili Avcılar ilçesi kamu ve özel kurum okullarında görev yapan 530 öğretmen üzerinden çalışma yürütülmüştür. Verilerin istatistikî işlemlerinde SPSS paket programından yararlanılmıştır. Uygulanan anketlere T Testi, Varyans analizleri uygulanmıştır. Analiz sonuçları, tablo haline getirilmiş ve yorumlanarak sonuçlara ulaşılmıştır. Araştırma bulgularına dayalı olarak T testinde kararsız, Varyans analizi; yaş değişkeninde kararsız, medeni durum değişkeninde katılmıyorum, öğrenim durumu değişkeninde kararsız, mesleki kıdem değişkeninde kararsız oldukları sonucuna varılmıştır. Anahtar Kelimeler: Okullar, Okulların Kurumsal Bağlılığı, İşgören Tutumları.en_US
dc.description.abstractEmployee Attitudes on Corporative Tasks in Schools as Affiliated Units to Municipalities in Avcılar District of Istanbul Province examined in this thesis work.A literature based scan was made for this purpose and introduction, problem, purpose, importance of the research, limitations, definitions at the first chapter; schooling needs in civilizations' history at the second chapter; Turkish Education System, schools and employees, countries that schools are not affiliated to central structure, studies and researches that have made on this area described at the fourth chapter; method, research's population, sample, model, hypothesizes, measurement tools that used in the research, statistical analyses that used in the research and has given place to the research. In addition to findings part, a research conducted over 530 teachers who works in public and private schools at Avcılar district of Istanbul province. SPSS package programme used for statistical operations of data. T-Test and ANOVA was applied on surveys. Results have founded by tabulating and commenting of analysis results. According to findings, employees seemed unstable on T-Test; unstable on analysis of variance's age variable, disagree on marriage status, unstable on education level, unstable on vocational level. Keywords: Schools, School of Corporate Commitment, Employee Attitudeen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectResearch Subject Categories::SOCIAL SCIENCESen_US
dc.subjectResearch Subject Categories::SOCIAL SCIENCES::Business and economicsen_US
dc.titleOkulların Belediyelere Bağlı Birim Olarak Kurumsal Görev Yapmada İşgörenlerin Tutumları (Avcılar İlçesi Örneklemi)en_US
dc.title.alternativeEmployee Attitudes on Corporative Tasks in Schools as Affiliated Units to MunicipalitiEs (Sample of Avcılar District)en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster