İstanbul ilinde bireysel sporlar ile takım sporları yapan 12-16 yaş öğrencilerin atılganlık düzeylerinin karşılaştırılması
Abstract
Bu çalışmanın amacı; İstanbul İlinde bireysel sporlar ile takım sporları yapan 12-16 yaş öğrencilerin atılganlık düzeylerinin karşılaştırılmasıdır. Katılımcıların atılganlık düzeyleri bireysel sporları ya da takım sporları yapmaları durumlarına göre değerlendirilmiştir. Veri toplama aracı olarak 30 soruluk Rathus tarafından geliştirilen Atılganlık Envanteri kullanılmıştır. Yapılan çalışmada İstanbul ilinde yaşayan tesadüfi yöntemle seçilen 247 ortaokul ve lise öğrencisine anket uygulanmış ve bu anketlerden 236 tanesi değerlendirmeye uygun bulunmuştur. Araştırma sonucunda çıkan P değeri >0,05 olduğu için bireysel sporlar ile takım sporları yapan öğrenciler arasında atılganlık puanı bakımından istatiksel anlamlı fark bulunmamaktadır. Atılganlık bireysel veya takım spor dalına göre değişmemektedir.. Araştırmamızda test tekniklerinden Kikare testi, bağımsız gruplar t testi, Anova testi kullanılmıştır. Atılganlık düzeyi ile spor dalı arasındaki ilişki Kikare testi ile, Atılganlık puanının demografik değişkenlere göre karşılaştırılması bağımsız gruplar t testi, Anova testi ile analiz edilmiştir. Bireysel sporlar yapan öğrenci ile takım sporları yapan öğrenciler arasında atılganlık düzeyleri açısından anlamlı bir fark bulunmamaktadır. Ortalamalara baktığımızda bireysel sporlar yapan öğrencilerin ortalaması 120,57 puan, takım sporları yapan öğrencilerin ortalaması 121,47 puandır. Öğrenci bireysel veya takım sporlarından hangisini yaparsa yapsın ortalamaları çok yakın olduğu görülmektedir. Yani atılganlık düzeylerinin aynı olduğunu söyleyebiliriz. Araştırmada değer olarak çekingenliğe doğru uzanan uç 30 puan, atılganlığa doğru uzanan uç 180 puandır. 30-80 puan aralığı çekingen, 80-130 puan aralığı orta, 130-180 puan aralığı atılgan özellik olarak belirtilmiştir. Bireysel veya takım sporu yapan öğrencilerin atılganlık düzeyi ortalamasının 121,02 puan çıkması sporcuların orta aralıkta olduğu görülmektedir. Puan değerinin orta aralıkta olması (121,02) Bireysel veya takım sporu yapan öğrencilerin atılganlık düzeyine (130-180) yakın oldukları görülmüştür. Bu sonucunda spor yapmalarının etkili olduğu değerlendirilmiştir. Bireysel veya takım sporu yapan öğrencilerin aralarındaki atılganlık düzeylerinde ise anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür. Purpose of this study; Comparing assertiveness levels of 12-16 years old students performing individual sports and team sports in Istanbul province. Participants' levels of assertiveness were evaluated according to their individual sports or team sports performances. The Assertiveness Inventory which involve 30 questions developed by Rethus has been used) as a data collection tool. In this study, a survey has been conducted and 247 secondary and high school students living in Istanbul province joined it. 236 of them were selected randomly and they have been found appropriate for the evaluation. The P value of the research was >0,05 so there is no statistically difference between individual sports and team sports students in term of assertiveness score. Assertiveness doesn't change considering individual or team sports. KiKare Test, Independent Sample T-Test, Anova Test have been used in this research. The relationship between the assertiveness level and she sport branch were analyzed with The Kikare Test. Comparison of enterprise score to demographic variables was analyzed with Independent Sample T- Test (SPSS) and Anova Test (ANOVA). No significant difference was found in assertiveness levels between students performing individual sports and team sports. When we look at averages, the average of individual sports students is 120,57 while the average of team sports students is 121,47. It is seen that no matter which one of the individual or team sports the students do, the averages are very close. So it can be said that the levels of assertiveness are the same. As a value in research, the tip toward timidity is 30 points and the tip toward assertiveness is 180 points. It is indicated in the study that: students within 30-80 points are, timid; 80-130 points; mid and 130-180 points assertive. The average assertiveness levels of students performing individual or team sports are 120.02 and it shows that sportsmen are at midrange. These results (the average point 121,02) show that student performing individual and team sports are close to assertiveness level (130-180). As a result of this it is understood that for them doing sport is effective. It is seen that there is no meaningful difference among students performing individual or team sports in terms of assertiveness level.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [164]
The following license files are associated with this item: