Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorUlucan, Bilal
dc.date.accessioned2020-02-09T19:52:06Z
dc.date.available2020-02-09T19:52:06Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019-07-18
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/1969
dc.descriptionDanışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ ALAATTİN FIRAT Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Anabilim Dalı / İşletme Bilim Dalı Konu: İşletme = Business Administrationen_US
dc.description.abstractTeknolojinin gelişmesine bağlı olarak işletmeler tarafından satın alınması için piyasaya yani tüketicilere sunulan mal ve hizmet çeşitleri her geçen zaman içinde daha da artmaktadır. İşletmeler, rekabet içinde kendilerini tüketicilere fark ettirebilmek ve rakiplerinden önde olabilmek amacıyla pazarlama faaliyetlerine büyük önem vermek durumundadırlar. Pazarlama faaliyetleri içinde önemli bir yere sahip olan reklam, arkasına teknolojinin gücünü de alarak çok daha etkili ve önemli bir hale gelmiştir. İlkel zamanlarda satıcıların etrafa bağırmaları ile başlayan, basit duvar afişleri ile devam eden, teknolojinin nimetlerinden her dönem sonuna kadar istifade eden reklam, sadece günümüzde değil geleceğin dünyasında da çok önemli bir yere sahip olacaktır. Günümüzün artan rekabeti, bu tüketim çağında kaçınılmaz bir şekilde tüketiciyi merkeze koymuş durumdadır. Firmalar her geçen gün daha fazla tüketiciye ulaşıp kendi ürünlerinin onlar tarafından satın alınmasını amaçlamaktadır. Bunu yapabilmeleri için pazarlama faaliyetlerinden etkin bir şekilde yararlanmaları gerektiği gibi tüketicilerin beklentilerinin, amaçlarının ve isteklerinin karşılanması gereklidir. Bunun yanında tüketicilerin karşılaştığı sorunların işletme tarafından değerlendirilmesi gereklidir. Tüketiciye ürün satabilmek için tüketici davranışlarının iyice belirlenmesi ve pazarlama faaliyetlerinin buna göre yapılması gerekmektedir. Bu araştırmada öncelikle reklam ve reklam çeşitleri üzerinde durulmuştur. Sonrasında televizyon reklamları ele alınıp ayrıntılı bir şekilde irdelenmiştir. Televizyon reklamlarından sonra tüketicilerin satın alma davranışları üzerinde durulmuştur. Öğretmenlerin sosyo-demografik özellikleri açısından televizyon reklamları anket uygulaması ile ölçülmeye çalışılmış ve sonuçlar değerlendirilmeye tabi tutulmuştur.en_US
dc.description.abstractDepending on the development of the technology, the types of goods and services offered to the market, ie, consumers, are increasing over time. Businesses must give great importance to their marketing activities in order to be able to acknowledge themselves in competition and to be ahead of their competitors. Having an important place in marketing activities, advertising has become much more efficient and important by taking the power of technology behind it. Advertising that started with shouts of vendors in the past, continues with simple wall posters today and benefits from the blessings of technology until the end of each period and will have a very important place not only in today' world but also in the future. Today's increasing competition has inevitably put the consumer in the center at this consumption age. Firms are aiming to reach more consumers day by day and want their own products to be purchased by more consumers. In order to do this, it is necessary to make effective use of marketing activities, as well as meeting the expectations, aims and demands of the consumers. Furthermore, problems faced by consumers need to be appraised by the firm. In order to sell the product to the consumers, it is necessary to determine the consumer behaviors and to make the marketing activities accordingly. This study primarily emphasizes on advertisements and the types of advertising. Later, television advertisements were discussed and examined in detail. The impact of TV commercials on consumers' purchasing behavior was analyzed. TV advertisement have been evaluated by surveys in terms of socio-demographic features of the teachers and the results are evaluated.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectreklamen_US
dc.subjecttelevizyonen_US
dc.subjectmalen_US
dc.subjecthizmeten_US
dc.subjectöğretmenen_US
dc.subjectsatın almaen_US
dc.subjectBusinessen_US
dc.subjectadvertisingen_US
dc.subjecttelevisionen_US
dc.subjectgoodsen_US
dc.subjectservicesen_US
dc.subjectteachersen_US
dc.subjectbuyingen_US
dc.titleBütünleşik pazarlama iletişimi kapsamında öğretmenlerin sosyo-demografik özellikleri açısından televizyon reklamlarının incelenmesien_US
dc.title.alternativeResearching the TV advertisements in terms of socio-demographic features of the teachers within the scope of integrated marketing communicationen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess