Facebook Bağımlılığı ve Psikolojik Dayanıklılık
Özet
Bu çalışmanın amacı; kullanıcıların Facebook bağımlılığı ve psikolojik dayanıklılık seviyeleri arasındaki ilişkiyi ve Facebook bağımlılığı ve psikolojik dayanıklılık seviyelerini yaş, cinsiyet, gelir, medeni durum, ebeveyn tutumları, eğitim durumu değişkenleri açısından incelemek, aralarında istatistiksel ölçüde anlamlı bir farklılaşma gösterip göstermediğini belirlemektir. Araştırmada veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu, Bergen Facebook Bağımlılık Ölçeği ve Kısa Psikolojik Dayanıklılık Ölçeği, veri analiz tekniği olarak Pearson Korelasyon katsayısı, t testi ve F (ANOVA) testi kullanılmıştır. Veriler SPSS 11,5 programı ile analiz edilmiştir. Facebook bağımlılığı ve psikolojik dayanıklılık seviyelerinde anlamlı bir ilişkinin varlığını test edebilmek adına yapılan korelasyon analizi sonucunda, bu iki değişken arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür Anahtar Sözcükler: Bağımlılık, Teknoloji Bağımlılığı, Facebook Bağımlılığı, İnternet Bağımlılığı, Psikolojik Dayanıklılık, The purpose of this study: to examine relations between Facebook users' addiction and psychological resiliency level and to examine psychological resiliency levels in terms of age, gender, income, marital status, parental attitudes, education level variables; to determine, including statistical measure, whether they make important differentiation or not. Bergen Facebook Addiction Scale and Short psychological resiliency Scale were used in the research as Personal information form to collect data. Pearson correlation coefficient, t-test and F (ANOVA) tests were used as data analysis techniques. Data were analyzed with SPSS 11.5 program. In order to test the presence of a statistically significant relationship, the result of the correlated analysis was performed and it was seen that there was a significant negative correlation between these two variables: Key Words: Dependency, Addiction to Technology, Facebook Addiction, Internet Addiction, psychological resiliency
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/178Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [572]