Spor örgütünde kurumsal imaj ile kurumsal itibar algısı arasındaki ilişki (Spor İstanbul örneği)
Abstract
Bu araştırmanın amacı, spor hizmeti veren Spor İstanbul personelinin kurumsal imaj algıları ile kurumsal itibar algıları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırma, spor hizmeti veren Spor İstanbul bünyesinde çalışan 744 personel ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada kullanılan veri toplama araçları, kişisel bilgi formu, İtibar Katsayısı Ölçeği ve Kurumsal İmaj Ölçeğidir. Elde edilen verilerin analizi IBM SPSS 24,0 paket programında yapılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde spearman korelasyon testi, Mann Whitney U testi ve Kruskal Wallis testi kullanılmıştır. Gerçekleştirilen analizler sonucunda kurumsal itibar ölçeği duygusal çekicilik alt boyutu skoru 4,58±0,54, ürün ve hizmetler alt boyutu skoru 4,48±0,53, vizyon ve liderlik alt boyutu skoru 4,37±0,72, çalışma ortamı alt boyutu skoru 4,62±0,61, sosyal sorumluluk alt boyutu skoru 4,56±0,52, finansal performans alt boyutu skoru 4,16±0,68 ve kurumsal itibar genel skoru 4,45±0,52 olarak tespit edilmiştir. Kurumsal imaj ölçeği algılanan kurumsal imaj alt boyut skoru 5,01±1,39, dışsal kurumsal imaj alt boyut skoru 4,55±0,56 ve kurumsal imaj genel skoru 5,49±1,11 olarak tespit edilmiştir. Kurumsal imaj düzeyi ile kurumsal itibar düzeyi arasındaki ilişkinin yönü ve düzeyi incelendiğinde; kurumsal imaj düzeyi ile kurumsal itibar düzeyi, duygusal çekicilik alt boyutu, ürün ve hizmetler alt boyutu, sosyal sorumluluk alt boyutu, finansal performans alt boyutu ve kurumsal itibar genel skoru arasında orta düzeyde ve pozitif yönlü bir ilişki olduğu, kurumsal imaj düzeyi ile kurumsal itibar düzeyi, vizyon ve liderlik alt boyutu ve çalışma ortamı boyutlarında ise zayıf düzeyde pozitif yönlü bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre; görev, mesleki tecrübe ve eğitim düzeyi değişkenlerinde, kurumsal itibar algısına, görev, yaş ve mesleki tecrübe değişkenlerinin de kurumsal imaj algısına etki ettiği ve söz konusu değişkenlerin kurumsal imaj ve itibara yönelik algıyı etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. The aim of this study is to investigate the relationship between the corporate image perceptions and the corporate reputation perceptions of the employees of Spor İstanbul. The research was carried out with 744 personnel working in Spor Istanbul. The data collection tools used in the study are the personal information form, the Reputation Coefficient Scale and the Corporate Image Scale. The data were analysed using IBM SPSS 24.0 software. Spearman correlation test, Mann Whitney U test and Kruskal Wallis test were used to analyse the data obtained in the study. As a result of the analyzes performed, the corporate reputation scale, the emotional attraction sub-dimension score was 4.58 ± 0.54, the product and services sub-dimension score was 4.48 ± 0.53, the vision and leadership sub-dimension score was 4.37 ± 0.72, and the working environment was lower. the size score was 4.62 ± 0.61, the social responsibility sub-dimension score was 4.56 ± 0.52, the financial performance sub-dimension score was 4.16 ± 0.68, and the corporate reputation overall score was 4.45 ± 0.52. Corporate image scale perceived corporate image sub-dimension score was determined as 5.01 ± 1.39, external corporate image sub-dimension score was 4.55 ± 0.56 and corporate image score was 5.41 ± 1.11. When the direction and level of the relationship between corporate image level and corporate reputation level are examined; It was found that there is a moderate and positive relationship between corporate image level and corporate reputation level, emotional attraction sub-dimension, product and services sub-dimension, social responsibility sub-dimension, financial performance sub-dimension and corporate reputation overall score. It was found that there is a weak and positive relationship between corporate image level and corporate reputation level, vision and leadership sub-dimension and working environment dimensions. According to the findings; it has been concluded that the variables of duty, professional experience and education level affect the perception of corporate reputation, the variables of duty, age and professional experience also affect the perception of corporate image and these variables affect the perception towards corporate image and reputation.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [164]
The following license files are associated with this item: