Kurum kültürünün çalışanların örgütsel bağlılık düzeyine etkisi: Eğitim kurumları üzerine bir araştırma
Özet
Bu araştırmanın amacı, eğitim kurumlarında kurum kültürünün çalışanların örgütsel bağlılık düzeyini ne kadar etkilediğini araştırmaktır. Nasıl ki her kurumun kendine ait bir kültürü varsa okullarında kendilerine ait kültürleri vardır. Genç nesillere kültürün aktarılmasında önemli bir kurum olan okullarda oluşturulan kurum kültürü, öğrencilerin başarı ve motivasyonu ile öğretmenlerin verimlilik ve iş tatminlerini olumlu şekilde etkiler. Örgütsel bağlılık ise günümüz şartlarında kurumların başarılı olabilmesinin en önemli koşullarından biridir. Araştırmanın veri toplama aracı, "Kişisel Bilgi Formu" , "Kurum Kültürü Ölçeği" ve "Örgütsel Bağlılık Ölçeği" dir. Bu araştırmanın çalışma evrenini 2018- 2019 eğitim öğretim yılında İstanbul ilinin Fatih ilçesinde 159 okulda görev yapan 4363 adet öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın uygulaması, İstanbul'un Fatih ilçesinde bulunan 12 devlet okulu ve 3 özel okulda görev yapan 307 öğretmene anket çalışması ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri, öğretmenlerin kurum kültürü, örgütsel bağlılık ve demografik özelliklere ait sorulara verdikleri cevaplardan elde edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre kurum kültürü ile örgütsel bağlılık arasında pozitif ve anlamlı bir ilişkinin varlığı tespit edilmiştir. The aim of this study is to investigate the effect of organizational culture on organizational commitment level of educational institutions. Just as every institution has its own culture, they have their own culture in their schools. The corporate culture created in schools, which is an important institution in transferring the culture to the younger generations, positively influences the success and motivation of the students and teachers' productivity and job satisfaction. Organizational commitment is one of the most important conditions for the success of institutions in today's conditions. The data collection tool of the research was "Personal Information Form", "Corporate Culture Scale" and "Organizational Commitment Scale". The study population of this research consists of 4363 teachers working in 159 schools in Fatih district of Istanbul in 2018-2019 academic year. The study was conducted with 307 teachers working in 12 public and 3 private schools in Fatih district of Istanbul. The data of the study was obtained from the answers of the teachers to the questions about the organizational culture, organizational commitment and demographic characteristics. According to the results of the research, a positive and significant relationship was found between organizational culture and organizational commitment.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/1612Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [572]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: