Konservatuvar müzik bölümünde okuyan üniversite öğrencilerinde sürekli kaygı ve anksiyete duyarlılığının akış deneyimleri ile ilişkisinin incelenmesi
Abstract
Bu araştırmada Konservatuvar Müzik Bölümünde okuyan üniversite öğrencilerinin akış deneyimlerini incelemek, Anksiyete Duyarlılığı, Sürekli Kaygı ile Akış arasındaki ilişkiyi incelemek ve Anksiyete Duyarlılığı ile Sürekli Kaygının Akışa olan etkisini incelemek hedeflenmiştir. Araştırmanın örneklemini Afyon Kocatepe Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Müzik Bölümü'nde okuyan 46 gönüllü öğrenci ve Afyon Kocatepe Üniversitesi Türkçe Öğretmenliği Bölümü'nde okuyan 34 gönüllü öğrenci oluşturmuştur. Araştırma toplamda 80 gönüllü üniversite öğrencisi ile yapılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Anksiyete Duyarlılığını ölçmek için Anksiyete Duyarlılığı İndeksi-3, Sürekli Kaygıyı ölçmek için Sürekli Kaygı Envanteri ve Akış Deneyimlerini ölçmek için Sürekli Optimal Performans Duygu Durum Ölçeği-2 kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre Sürekli Kaygı ile Akış arasında negatif yönlü anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Sonuçlara göre Sürekli Kaygı Akışı yordamaktadır. Anksiyete Duyarlılığı ile Akış arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Konservatuvar Müzik Bölümü öğrencilerinin Akış puanı ortalaması ile Türkçe Öğretmenliği Bölümü öğrencilerinin Akış puanı ortalaması arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık tespit edilememiştir. In this study, it is aimed to examine the flow experiences of university students studying at the Conservatory Music Department, to examine the relationship between Anxiety Sensitivity, Trait Anxiety and Flow and to examine the effects of Anxiety Sensitivity and Trait Anxiety on Flow. The sample of the study consisted of 46 volunteer students studying in Afyon Kocatepe University State Conservatory Music Department and 34 volunteer students studying in Afyon Kocatepe University Turkish Language Teaching Department. The research was conducted with 80 volunteer university students. As a data collection tool; Anxiety Sensitivity Index-3 was used to measure Anxiety Sensitivity, State-Trait Anxiety Inventory was used to measure Trait Anxiety and Flow State Scale-2 was used to measure Flow Experiences. According to the results of the study, there was a significant negative correlation was found between Trait Anxiety and Flow. According to the results, Trait Anxiety predicts Flow. There was no significant relationship between Anxiety Sensitivity and Flow. There was no statistically significant difference between the mean score of the students of the Conservatory Department of Music and the mean score of the Turkish Language Teaching Department.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [572]
The following license files are associated with this item: