Yönetim Bilimi Açısından Eğitim Örgütlerindeki Öğretmenlerin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgilerinin Araştırılması (İstanbul İli Fatih İlçesi Örneği)
Özet
Bu çalışmanın temel amacı yönetim bilimi açısından eğitim örgütlerinde görev yapan öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgilerinin araştırılmasıdır. Tarama modeliyle gerçekleştirilen araştırmanın evrenini İstanbul ili Fatih ilçesinde görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise uygun kolaydan örnekleme yöntemiyle seçilen Fatih ilçesinde bulunan 5 farklı okulda görev yapan farklı branşlardaki 148 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklem grubundaki öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgi düzeylerinin belirlenmesi için Schmidt ve diğerleri (2009) tarafından geliştirilen, Horzum ve Öztürk (2011) tarafından Türkçeye uyarlanan "Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi Ölçeği" (TPAB) kullanılmıştır. Araştırmanın alt problemlerinin test edilmesi için t-testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Bu testler sonucunda ulaşılan sonuçlar şunlardır: • Branş öğretmenleri teknolojiyi kullanma düzeyi olarak kendilerini yeterli düzeyde görmektedirler. • Hizmet içi eğitime katılan öğretmenlerin TPAB'den aldıkları puan almayanlara göre anlamlı derecede yüksek çıkmıştır. • Teknolojiye ilgi duyan branş öğretmenlerinin TPAB'den aldıkları puan anlamlı derecede daha yüksektir. • Teknolojiyi kullanma düzeyi yüksek olan branş öğretmenlerinin TPAB'den aldıkları puan anlamlı derecede daha yüksektir. • Cinsiyet, yaş, hizmet yılı ve branş değişkenleri öğretmenlerin TPAB'den aldıkları puan açısından anlamlı bir değişken olarak bulunmamıştır. Anahtar Kelimeler: Eğitim Örgütleri, Branş Öğretmenleri, Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi The aim of this study is to examine technological pedagogical content knowledge of teachers in educational organizations in the view of management science. The study is based on survey model. The universe of this study includes teachers who works in Fatih in İstanbul. The sample of the study consists of 148 teachers in 5 different school in Fatih who selected with the convenient sampling method. As a data collection tool TPACK (Technological Pedagogical Content Knowledge) was used which developed by Schmidt, et.al (2009) and adapted to Turkish by Öztürk and Horzum (2011). To analyze data t-test and one-way Anova was used. According to result of study: • Teachers in different branches believes that they are sufficient level about using technology. • Teachers who participated in-service training programs have better TPACK points than others. • Teachers who identify them as interested in technology have better TPACK points than others. • Teachers who identify them as interested in technology have better TPACK points than others. • Teachers who find their level of using technology as good, have better TPACK points than others. The other variables of study (gender, age, seniority and branches) have not differences about TPACK points. Key words: Educational Organizations, Branch Teachers, Technological Pedagogical Content Knowledge
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/155Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [572]