Örgütsel bağlılığın örgütsel mutluluğa etkisi: Eğitim sektörü örneği
Özet
Örgütsel mutluluğun ve örgütsel bağlılığın geliştirilmesi için kişileri mutlu eden faktörlerin belirlenmesi ve bu faktörlerin geliştirmesine yönelik çalışmaların yapılması, örgütün vizyonuna ulaşması için oldukça önemlidir. Bu araştırmanın amacı orta okullarda çalışan öğretmenlerin Türk toplumu özelliklerini göz önünde bulundurarak, örgütsel bağlılık örgütsel mutluluk algılarını ve örgütsel mutluluğun alt boyutlarını belirlemektir. Ayrıca eğitim örgütlerinde mutluluk algı düzeyini artırabilmek için ne tür önlemlere ihtiyaç duyulduğunu ortaya koymaktır. Araştırma evrenini, İstanbul Kadıköy ilçesinde bulunan özel ve devlete bağlı orta okullarda çalışan öğretmen ve yöneticiler oluşturmaktadır. Gerçekleştirilen araştırmalar neticesinde Kadıköy ilçesinde 37 tane orta okulun olduğu ve bu okullarda görev yapan toplamda 860 öğretmen ve yöneticinin olduğu bilgisine ulaşılmıştır. Konuya ilişkin en uygun verip toplama aracı olarak anket seçilmiştir. Anket; araştırıcı tarafından çalışmayı kabul eden orta okul öğretmenleri ve yöneticilerine dağıtılarak onların belirledikleri zamanda toplanmıştır. Yapılan anket üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm demografik sorular, ikinci bölüm örgütsel bağlılık ölçeği ve üçüncü bölüm örgütsel mutluluk ölçeği sorularından oluşmaktadır. Araştırmada elde edilen bilgiler doğrultusunda anket çalışmasının sonuçları değerlendirilmiştir. Yapılan anketler toplandıktan sonra önce değişkenlerin tanımlayıcı istatistikleri alınmış, frekanslar tablolaştırılmıştır. Her bir değişkenin analizinde dağılımın normal olup olmadığı araştırılmış ve elde edilen sonuçlar doğrultusunda uygun testler kullanılmıştır. Ayrıca değişkenler arasındaki ilişkiler için korelasyon katsayıları bulunmuştur. Gerçekleştirilen çalışma kapsamında ulaşılan veriler doğrultusunda öğretmenlerin ve yöneticilerin yetiştirilmesinde en temel duygulardan olan fedakarlık ve adanmışlık duyguların geliştirilebilmesi için gerekli olan ders ve sosyal sorumluluk projelerinde yer almaları zorunlu hale getirilebileceği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca öğretmen adayların için mesleki adanmışlık ve fedakarlık projeleri belirlenip eğitim fakülteleri öğrencileri için bitirme projeleri oluşturma veya katılımı zorunlu hale getirilebileceği de ulaşılan sonuçlar arasındadır. Identifying factors that make people happy to develop organizational happiness and organizational commitment and making studies to improve these factors are very important for the organization to reach its vision. The aim of this study is to determine the organizational dimensions of organizational happiness and organizational happiness by considering the characteristics of Turkish society of teachers working in middle schools. The research population consists of teachers and administrators who work in private and state secondary schools in Kadikoy, Istanbul. As a result of the researches conducted, it was learned that there are 37 middle schools in Kadıköy and 860 teachers and managers working in these schools. The survey was chosen as the most appropriate data collection tool. Survey; they were distributed to middle school teachers and managers who accepted to work by the researcher and collected at the time they determined. The questionnaire consists of three parts. The first part consists of demographic questions, the second part is the organizational commitment scale and the third is the organizational happiness scale. The results of the survey were evaluated according to the information obtained in the study. After collecting the questionnaires, descriptive statistics of the variables were taken and the frequencies were tabulated. In the analysis of each variable, it was investigated whether the distribution was normal and appropriate tests were used according to the results obtained. In accordance with the data obtained within the scope of the study, it has been concluded that it may be necessary to take part in the courses and social responsibility projects necessary for the development of the feelings of sacrifice and devotion, which are the most basic emotions in the training of teachers and administrators. In addition, it is concluded that professional commitment and sacrifice projects can be determined for teacher candidates and it may be compulsory for graduation projects to be compulsory for students of education faculties.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/1545Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [572]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: