Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBirincioğlu, Yıldız Derya
dc.date.accessioned2019-08-30T21:16:38Z
dc.date.available2019-08-30T21:16:38Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.issn2148-7219
dc.identifier.issn2458-9209
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/1427
dc.description.abstractDerviş Zaim, geleneksel Osmanlı-İslam sanatları ile Türk sineması arasında sinematografik bir bağ kurarak anlatılarının çoğunu bu çerçeveden sunar. Filmler, bir yandan klasik anlatı yapısının özelliklerinden yararlanırken diğer yandan kendine referans veren kodları kullanarak metasinemanın/metakurmacanın özelliklerinden yararlanır. Bu noktada, filmler gelenekle olan bağını seyircisine metinlerarasılık ile yolculuğa çıkardığı film-zihin üzerinden ifşa eder ve çok katmanlı anlatı düzeyine seyirciyi de dahil eder. Çalışma, Derviş Zaim’in Cenneti Beklerken, Nokta, Gölgeler ve Suretler ve Rüya filmlerinin klasik anlatı dışında postmodern anlatı kodları içerisinde okunup okunamayacağı sorusuna cevap arar. Bu bağlamda çalışma, bu filmlerde yer alan görsel imgelerin anlamlarını çözümleyerek ve metakurmaca kodları irdeleyerek yönetmenin klasik anlatı yapısı dışındaki sinemasal dilini yorumlamayı amaçlar. Çalışma, imgelerin anlamlarının ortaya koyulabilmesi için kompozisyonel analizle değerlendirildiğinde, Zaim’in anlatılarında klasik üç perde yapısının dışında kendi yapıtını transparan hale getiren bir dile sahip olduğu, özellikle dördüncü duvarı yıkma, erken anlatım ve görsel devamsızlık gibi özellikleri kullanarak (öz)düşünümsel kırılmalara neden olduğu ve böylelikle, klasik anlatıdan ziyade metametinsel anlatıya yaklaştığı söylenebilir.en_US
dc.description.abstractDervis Zaim presents most of his narratives with a perspective of a cinematographic link between the traditional Ottoman-Islamic arts and Turkish cinema. Films utilise both the characteristics of traditional narrative structure on one hand, and characteristics of metacinema/metafiction making use of self-referencing codes on the other hand. At this point, films reveal their link to traditional structure through film-intellect in which they take the audience on a journey with the use of intertextuality. This study seeks an answer to the question whether the films by Dervis Zaim, namely Cenneti Beklerken (a.k.a. Waiting for Heaven), Nokta (a.k.a. Dot), Golgeler ve Suretler (a.k.a. Shadows and Faces), and Ruya (a.k.a. Dream) can be analysed within the framework of postmodern narrative codes except the classical narrative. In this sense, the study aims to interpret the cinematic language of the director, in addition to the classical narrative style of the director, analysing meanings of visual images in the said films and scrutinising metafiction codes. When the study is considered compositional interpretation in order to present the meanings of images and to link it with reality, it's possible to suggest that Zaim's narratives have a language other than triple scene structure which makes his work transparent; that they produce self-reflexive fractions making use of various characteristics, particularly breaking the fourth wall, mis en abyme and visual absence; and thus, approach a mentextual narrative rather than a classical one.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherANKARA UNIV, FAC COMMUNICATION, EMNIYET MAHALLESI, AU TANDOGAN KAMPUSU, YENIMAHALLE, ANKARA, 06560, TURKEYen_US
dc.relation.isversionof10.24955/ilef.574922en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectMeta-kurmacaen_US
dc.subject(öz)düşünümselliken_US
dc.subjectyabancılaştırmaen_US
dc.subjectmetinlerarasılıken_US
dc.subjectmise-en-abymeen_US
dc.subjectMetafictionen_US
dc.subject(self)-reflexivityen_US
dc.subjectalienationen_US
dc.subjectintertextualityen_US
dc.titleDerviş Zaim Sinemasını Tersten Okumak: Üç Perde Yapısına Sızan Metasinemaen_US
dc.title.alternativeReading Dervis Zaim Cinema Backwards: Metacinema Infiltrating Triple Screen Structureen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofAnkara Üniversitesi İlef Dergisien_US
dc.departmentUygulamalı Bilimler Yüksekokuluen_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0003-0119-9341en_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess