Sağlık Kuruluşlarında Değer Zinciri Yönetiminin Değerlendirilmesi
Abstract
Sağlık kuruluşları varlıklarını sürdürebilmek için sağlık hizmetlerini sunmaları gerekir. Hizmetleri sunmak için sağlık kuruluşlarının hastaların beklentilerine cevap vermesi ve onların elinde bulundurduğu maddi ile manevi kaynakları kullanmasını sağlamaları gerekir. Buna değer denir. Bu değerin hizmet sunumuna yansıtılmasına yardımcı olan değer zinciri yönetimi kavramı ortaya çıkmıştır. Değer zinciri yönetimi, bir mal veya hizmetin üretiminden sunumuna kadar olan bütün aşamalarda değer katan örgütsel faaliyetlerinin yönetimidir. Buradan anlaşılacağı üzere sağlık hizmetlerinin değer katılarak üretilmesinde rol oynayan bütün paydaşların faaliyetlerini de içermektedir. Sağlık sektöründe değer zinciri yönetimini genel anlamda değerlendirmek zordur. Sektör içerisinde yer alan paydaşlar ayrı ayrı değerlendirilmelidir. Bu çalışmanın amacı, sağlık hizmetlerinin sunumunda önemli rol oynayan sağlık kuruluşlarında değer zinciri yönetiminin değerlendirilmesidir. Bu amaca ulaşılması için sağlıkta değer zinciri yönetimiyle ilgili çalışmalar derlenmiştir. Yapılan değerlendirmelere göre kamu sağlık kuruluşlarının değer zinciri yönetimini özel sağlık kuruluşlarına göre daha geniş kapsamda tanımlamaktadır. Özel sağlık kuruluşları kamu sağlık kuruluşları kadar geniş bir şekilde değer zinciri yönetimini tanımlamamasına rağmen yeniliğe açık olması ve niş pazarları araştırması gibi faaliyetler yapması yönünden değer zinciri yönetimine katkıda bulunmaktadır. Ancak, kamu ve özel sağlık kurumları değer zinciri yönetiminin farkında olmalı ve değer zinciri yönetimi için faaliyetlerde bulunmalıdır. Health care organizations are required to provide health services to maintain their existence. In order to provide services, health care organizations must respond to the expectations of patients and ensure that they use the material and spiritual resources they hold. It is called value. The concept of value chain management, which helps to reflect this value to service delivery has emerged. Value chain management is the management of organizational activities that add value in all stages from the production to the presentation of a good or service. As can be understood from this point of view, it includes the activities of all stakeholders who play a role in the production of value-added of health services. It is difficult to assess the value chain management in the health sector in general terms. Stakeholders within the sector should be evaluated separately. The aim of this study is to evaluate the value chain management in health institutions that play an important role in the provision of health services. In order to achieve this goal, studies on value chain management in health have been reviewed. Based on assessments, public health institutions define value chain management more broadly than private health institutions. Although private health institutions do not define value chain management as broadly as public health institutions, they contribute to value chain management in terms of being open to innovation and conducting activities such as niche market research. However, public and private health institutions have to be aware of the value chain management and perform activities for value chain management.
Issue
8Collections
The following license files are associated with this item: