Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Doyumunun Ölçülmesi
Abstract
Amaç: Bu çalışmada, İstanbul’da öğrenimini sürdürmekte olan Sağlık Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin yaşam doyumunun ölçülmesi amaçlanmıştır. Yöntem: Çalışmanın evrenini İstanbul’daki devlet ve vakıf yükseköğretim kurumlarının Sağlık Bilimleri Fakültesi’ne kayıtlı öğrenciler oluşturmuştur. İnternet tabanlı anket tekniği ile 10-20 Haziran 2019 tarihleri arasında veri toplanmıştır. Çalışmanın örnek büyüklüğü 182 öğrencidir. Çalışmada veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu ve Yaşam Doyum Ölçeği (The Satisfaction with Life Scale (SWLS)) kullanılmıştır. Çalışma kapsamında SWLS için geçerlilik ve güvenilirlik çalışması yapılmış, ardından hipotez testleri, korelasyon ve regresyon analizi uygulanmıştır. Bulgular: Çalışmada SWLS ile toplanan veri kümesinin geçerli ve güvenilir olduğu saptanmıştır. Dolayısıyla yaşam doyumu skoru hesaplanmıştır. Uygulanan Mann-Whitney U testi neticesinde; yükseköğretim kurumu türüne göre yaşam doyumu açısından fark olduğu sonucuna varılmıştır. Bunun yanı sıra hesaplanan korelasyon katsayısıyla yaşam doyumu ve mutluluk arasında aynı yönlü orta kuvvetli ilişki olduğu bulunmuştur. Sonuç: Çalışma sonucunda, vakıf yükseköğretim kurumlarına kayıtlı öğrencilerin devlet yükseköğretim kurumlarına kayıtlı öğrencilere kıyasla yaşam doyumu düzeyinin daha yüksek olduğu bulunmuştur. Bu doğrultuda, üniversitelerin öğrencilerin yaşam doyumunu arttırma açısından önemli bir rol oynadığı düşünülmektedir. Kurumların bu sorumluluk doğrultusunda öğrencileri desteklemesi önerilmektedir. Ayrıca gelecek çalışmalarda bu ilişkiye aracı etki etmesi olası çeşitli faktörlerin (örn. gelir düzeyi) incelenmesi önerilmektedir. Aim: In this study, it was aimed to measure life satisfaction of university students of the Faculty of Health Sciences who have been studying in Istanbul. Method: The population of the study consists of students registered to Health Sciences Faculties of public and foundation higher education institutions. The data was collected between the dates of 10th to 20th of June 2019 via internet-based survey technique. The sample size of the study is 182 students. Personal information form and Satisfaction with Life Scale (SWLS) were used for data collection. The validity and reliability study of SWLS, followed by hypothesis testing, correlation, and regression analysis were realized within the scope of the study. Findings: It was found that the data set collected by SWLS was valid and reliable. Thus, life satisfaction scores were calculated. It was concluded that there was a difference in life satisfaction according to the type of higher education institute as a result of Mann-Whitney U test applied. Also, a moderate relationship was found between life satisfaction and happiness in the same direction via calculated correlation coefficient. Conclusion: As a result of the study, it was concluded that the life satisfaction of students registered to a foundation university was higher compared to students from a public university. Accordingly, it is presumed that the universities have an important role with respect to increasing life satisfaction of students. The institutes are suggested to support the students in line with this responsibility. Moreover, it is suggested for future studies to evaluate some factors (e.g,, income) for the possible mediating effect to this relationship.
Issue
8Collections
The following license files are associated with this item: