Üniversite Öğrencilerinin Finansal Okuryazarlık Düzeylerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma: İstanbul Gelişim Üniversitesi Örneği
Özet
Gelişen teknolojik unsurlar ve ortak ekonomik hareketlenmeler sonucunda finans alanındaki gelişmeler her geçen gün daha ''küresel'' bir nitelik almaktadır. Yaşanan bu gelişmeler bireylerin ve ülkelerin finans alanında bilgi ve donanım seviyelerini yükseltmelerini gerekli kılmaktadır. Yükselecek bilgi seviyesinde geliştirilmesi gereken en önemli unsur olarak finansal okuryazarlık konusu öne çıkmaktadır. Dünya genelinde belirgin hale gelen ekonomik çalkantı ve kriz ortamında finansal okuryazarlık seviyesinin geliştirilmesi zorunlu bir hal almıştır. Bu seviyenin toplum genelinde geliştirilebilmesi için öncelikle bu seviyenin belirlenmesi, sonrasında ise gelişime yönelik adımların saptanması ve bir program ya da politikaya bağlı olarak bu adımların atılması gerekmektedir. Yapılan tez çalışması kapsamında finans alanındaki genel gelişmeler ve eğitim düzeyinin etkileri, geçmiş dönem eserleri ve bulguları üzerinden değerlendirilmiştir. Bu değerlendirmelerin ışığında, Türkiye'deki finansal okuryazarlık konusunun son durumunun en somut halini elde etmek üzere üniversite öğrencileri üzerinden bir anket çalışması yürütülmüştür. Anket çalışmasının sonuçları ile genel bilgiler eş zamanlı değerlendirilerek belirlenen hedef kitleye ait finansal okuryazarlık seviyesinin geliştirilmesi için atılması gereken adımlar ve bu adımların gerekliliği ortaya konulmuştur. As a result of developing technological factors and common economic activations, developments in the field of finance are getting more and more "global" charesteristic. These developments require individuals and countries to upgrade their knowledge and skills in financal areas. Financial literacy is the most important factor that needs to be developed at the rising the level of knowledge in finance. The development of the level of financial literacy has become compulsory in the context of the economic turmoil and crisis that has become evident throughout the world. In order to develop this level in the whole society, it is necessary to determine this level first, then to identify the steps for development and to take these steps depending on a program or policy. Within the scope of the thesis, general developments in finance and the effects of education level were evaluated based on previous period works and findings. In the light of this assessment, a survey on university students to get the most concrete form of the current state of financial literacy issues in Turkey were carried out. The results of the survey study and general information were assessed at the same time to determine the necessary steps to be taken to develop the financial literacy level of the target group and the necessity of these development steps.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/1353Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [572]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: