Sosyal Medya Kullanıcılarının Elektronik Güvenleri, Elektronik Bağlılıkları ve Elektronik Ağızdan Ağıza İletişimleri Arasındaki İlişkilerinin İncelenmesi
Özet
Çevrimiçi platformlarda faaliyetlerini sürdüren şirketlerin başarısı, elektronik güvenin ve elektronik bağlılığın yaratılmasında ve buna bağlı olarak çevrimiçi platformlarda oluşacak elektronik ağızdan ağıza iletişimin oluşması ile yakından ilgilidir. Çalışmada, sosyal medya kullanıcılarının elektronik alışveriş sitelerine ilişkin elektronik güvenleri, elektronik bağlılıkları ve elektronik ağızdan ağıza iletişimleri arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Araştırma değişkenler arası ilişkilerin belirlenmesine yönelik tanımlayıcı bir araştırmadır. Araştırmada, sosyal medya kullanıcılarından internet üzerinden 335 geçerli anket toplanmıştır. Araştırmada hipotezlerin test edilmesi ve değişkenler arasındaki ilişkilerin belirlenebilmesi için çeşitli analiz yöntemlerinden yararlanılmıştır. Araştırma bulguları, elektronik güven, elektronik bağlılık ve elektronik ağızdan ağıza iletişim arasında anlamlı ilişkiler olduğunu ortaya koymuştur. Buna ek olarak, sosyal medya kullanıcılarının sosyo-demografik özelliklerine göre elektronik güven, elektronik bağlılık ve elektronik ağızdan ağıza iletişimleri farklılık göstermektedir. Bu bağlamda, araştırma literatüre katkı sağlamaya çalışmasının yanı sıra çevrimiçi ortamlarda faaliyet gösteren işletmelere pazarlama stratejileri geliştirmelerinde öneriler sunmaya çalışmaktadır. The success of companies that operate on the online platforms is closely related to gain e-trust and e-loyalty and, accordingly, electronic word-of-mouth communication of social media users on the online platforms. Thus, in this study, the relationship between electronic trust, electronic loyalty, and electronic word-of-mouth communication of social media users' online shopping sites is examined. The research is a descriptive study that determines the relationships between different variables. In the study, 335 social media users valid questionnaires were collected by using online survey. Various statistical analyses have been used for testing hypotheses and determining the relationships between the variables in the research. The findings of the research revealed that there is significant relationship between e-trust, e-loyalty and electronic word-ofmouth communication. In addition, it is found that there are significant differences between e-trust, e-loyalty, and electronic word-of-mouth communication based on socio-demographic characteristics of social media users. From this point of view, this study tries to make contribution to the literature while suggesting online marketing strategies for companies.
Cilt
2017Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/1304Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir:
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
E Ticaret Uygulamaları Giyim Sektörü Üzerine Bir Uygulama
Karamemiş, Kader (İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-8-1)Günümüzde elektronik ticaret her anlamda kullanılmakla birlikte giyim sektörü üzerinde de gerek fiyat gerek zaman açısından büyük kolaylıklar sağlamaktadır. Elektronik ticaret kavramlarının pazarlama, işletme, müşteri ... -
Veri Tabanlarına ve Elektronik Kaynaklara Kurum Dışından Nasıl Ulaşabilirim?
Armağan, Ahmet Şenol (İstanbul Gelişim Üniversitesi / Istanbul Gelisim University, 2021)Bu videomuzda aşağıdaki soruların yanıtları verilmektedir: 1) Kütüphane veri tabanlarına kurum dışından erişim için proxy ayarları nerede yer almaktadır? 2) Proxy ayarları nasıl yapılmaktadır? 3) Son aşamada sorulan kullanıcı ... -
Bağımsız Çalışan Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlerin Elektronik Muhasebe Uygulamalarının Kullanımı Üzerine İstanbul İlinde Yapılan Bir Araştırma
Bursalı, Halim; Çanakçıoğlu, Mustafa (TÜRMOB, 2023)Küreselleşen dünya ile birlikte gelişen teknolojiler sayesinde muhasebe alanında birçok yenilik meydana gelmiştir. Muhasebe uygulamaları ile bilgisayar teknolojilerini entegre etmek, yani ilgili alanda teknolojik dönüşümü ...