Bütünleşik Kurumsal İletişimin Bir Unsuru Olarak Çerçeveleme
Abstract
Bu çalışmanın amacı, literatürde oldukça ihmal edilmiş bir konu olan ‘bütünleşik
kurumsal iletişim açısından çerçeveleme teorisinin ne ifade ettiğini’ ortaya çıkarmaktır.
Çalışmanın ilk aşamasında bütünleşik kurumsal iletişim düşüncesi açıklanırken,
ikinci aşamada, daha çok haber araştırmalarında kullanılan çerçeveleme teorisinin
bütünleşik kurumsal iletişim içerisinde nasıl yer alması gerektiği tartışılmıştır. Literatür
taraması sonucunda elde edilen veriler ışığında, çalışmanın sonucunda, çerçevelerin
kurumlar tarafından (olumlu veya olumsuz) hangi maksatlarla kullanıldığı ortaya
koyulmuştur. Çerçeveleme olgusunun, kurumun kamuların gözünde konumlanması
açısından önemli olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Kurumların geniş çerçeveler
kullanmasının modern çift yönlü iletişim anlayışıyla uyum sağladığına dikkat çekilerek,
kurumların geniş çerçeveler kullanmasının bir seçim olmasından çok gereklilik olduğu
saptanmıştır. Yine, buna ek olarak kurumların özellikle medya kanalları aracılığıyla
genel olarak kendilerini olumlu özelliklerle bütünleşecekleri şekilde çerçeveledikleri,
çerçeveleme sayesinden manipülasyonun kolaylaştığı, bir nevi hedef kitle üzerinde
istenilen etkinin yaratılabilmesinin mümkün olduğu ortaya çıkarılmıştır. Buna karşın,
çeşitli araştırmacıların görüşleri temel alınarak, etik değerlere bağlı kurumların, geniş
çerçeveler oluşturmasının hedef kitlelerinde olumlu sonuçlar ortaya çıkaracağı iddia
edilmiştir. The purpose of this study is to reveal what framing theory represents in terms of integrated corporate communication, which is a disregarded subject in the literature. First of all the integrated corporate communication concept is explained, and then it is argued that how framing theory which is used in news researches should exist in terms of integrated corporate communication. Literature research revealed the purposes, whether it is positive or negative, why the corporate uses frames. It is concluded that framing is important for the position of the corporate in the public eye. The study comes up to the idea that using wider frames harmonizes with two-sided communication and it is a necessity, not a choice, for the corporate to use wider frames. Also, it is revealed that corporates especially frame themselves on media in terms of their positive attributes; framing eases the manipulation and enables the desired impact on the target groups. None the less, based on various researchers’ opinions, it is claimed that when corporates which are bound to ethical values create wider frames, they make positive outcomes on their target groups.
Issue
24Collections
The following license files are associated with this item: