Yönetim Bilimi Açısından Yetenek Gelişiminde Görsel Sanatlar Eğitimi ve Öğretiminin Önemi
Abstract
Bu araştırmada Sinop ilinde Anadolu lisesinde eğitim gören öğrencilerin çeşitli demografik değişkenler açısından Görsel Sanatlar Dersine yönelik tutumlarının belirlenmesi için yapılmıştır. Bu çalışmada yönetim bilimi açısından yetenek gelişiminde görsel sanatlar dersine yönelik tutumun demografik değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın örneklem grubu Sinop'ta eğitim gören 80'i kız, 50'si erkek olmak üzere toplam 130 ortaöğretim öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmada nicel araştırma paradigması üzerinden iki bölümden oluşan ölçek kullanılmıştır. Birinci bölümde öğrencilerin bilgilerinin yer aldığı demografik değişkenlerin bulunduğu kişisel bilgi formu, ikinci bölümde ise 24 maddeden oluşan likert tipi beş seçenekli görsel sanatlar dersine yönelik tutum ölçeği uygulanmıştır. Kullanılan görsel sanatlar dersine yönelik tutum ölçeğinin güvenirlik çalışması yapılmış Cronbach's Alpha değeri 0,866 bulunmuş olup oldukça güvenilir olduğuna karar verilmiştir. Demografik değişkenler ile görsel sanatlar dersine yönelik tutum ölçeği arasında anlamlı fark olup olmadığını anlamak için 'T' testi ve ANOVA testi uygulanmıştır. Uygulama sonucu elde edilen veriler SPSS 23 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuç olarak cinsiyet, sınıf düzeyi ve anne meslek grupları arasında anlamlı farklılık belirlenirken; baba meslek grubu, baba eğitim durumu, anne eğitim durumu, gelir düzeyi ve barınma ile ilgili anlamlı farklılık belirlenmemiştir. In this research, the province of Sinop Anatolian High School students at various demographic variables were conducted to determine attitudes towards the lesson in terms of Visual Arts. In this study, attitudes towards science lesson in terms of talent management in the development of the Visual Arts in terms of demographic variables are investigated. The research sample group of 80 girls who were trained in Sinop, 50% male consists of a total of 130 secondary school students. Through the quantitative research paradigm in research, which consists of two sections scale was used. The demographic variables in the first section of the form which has personal information of students the second part consists of 24 items and is a likert-type five-choice visual arts attitude scale towards the lesson was applied. Visual Arts Lesson's attitude towards the reliability of the scale used Cronbach's Alpha value 0,866 made a study of it has been concluded that were found and are quite reliable. Visual arts lesson with demographic variables to understand whether there is a significant difference between attitude scale towards the 'T' test and ANOVA test was applied. Data were analyzed by using SPSS package program obtained as a result of the application 23. As a result, gender, grade level and determining significant differences between occupational groups maternal; father occupation, father education, mother education status, income level and housing-related significant difference is to be determined.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [572]
The following license files are associated with this item: