Sağlık İşletmelerinde Müşteri Memnuniyeti: Özel Hastane Uygulaması
Abstract
Araştırma kapsamında özel hastane acil servis ve polikliniklerde tedavi gören veya muayene olan hastaların memnuniyetleri araştırılmak istenmiştir. Hastaların memnuniyet durumlarının ölçülebilmesi için "Hasta Memnuniyet Ölçeği" geliştirilmiştir. Ölçek analizi ile acil servis ve polikliniklere gelen hastaların demografik özelliklerinin memnuniyetleri ile ilişkisi, acil servis ve polikliniklere gelen hastaların memnuniyetleri arasındaki ilişkisi incelenmiş ve hastaların memnuniyetine etki eden faktörlerin çözümlenmesi amaçlanmıştır. Within the scope of the research, it is desired to investigate the satisfaction of patients who are treated or examined in private hospital emergency services and outpatient clinics. A "Patient Satisfaction Scale" was developed to measure patients' satisfaction levels. The relationship between the satisfaction of the demographic characteristics of the patients coming to the emergency departments and the outpatient clinics, the satisfaction of the patients coming to the emergency departments and the outpatient clinics were examined by scale analysis and the factors affecting the satisfaction of the patients were analyzed.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [572]
The following license files are associated with this item: