Firma Değerlemesi: Perakende Sektöründe Faaliyet Gösteren,Bist'te İşlem Gören Migros A.Ş.'Nin Genel Kabul Görmüş Değerleme Yöntemleri ile Uygulama Örneği
Özet
Globalleşen dünyada firmaların temel amacı, varlıklarını sürdürmek ve büyüyebilmek için kar maksimizasyonu iken günümüzde bu anlayış yerini değer maksimizasyonuna bırakmıştır.Bu nedenle finansal yönetimin en önemli aracı haline gelen firma değerlemesi, firmaların yarattıkları değeri ölçebilmek ve gerçek değerinin bulunmasında sıkça kullanılan yöntem haline gelmiştir. Firma değerinin hesaplanmasında çeşitli yöntemler kullanılmaktadır. Araştırma 3 bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde değer,değerleme ve firma değerlemesi kavramları açıklanmıştır.İkinci bölümde firma değerleme yaklaşımlarından; varlık temelli değerleme yaklaşımı,gelir bazlı değerleme yaklaşımı,göreceli değerleme yaklaşımı ve alternatif değerleme yaklaşımlarından ekonomik katma değer yaklaşımı ve yatırımın nakit akım karlılığı yöntemleri detaylıca anlatılmıştır. Çalışmanın son bölümü olan araştırma kısmında ise şirket değerin; genel kabul görmüş firma değerleme yöntemlerinden, Gelir Esaslı Değerleme Yaklaşımı, Varlık Esaslı Değerleme Yaklaşımı ve Pazar Esaslı Değerleme Yaklaşımı yöntemleri ile inceleni, Migros A.Ş.'nin gerçeğe en yakın değerinin bulunması amaçlanmıştır. The main objective of the company to maintain their presence in the globalized word and to grow the profıt maximization. Therefore become the most important tool of financial management firm valuation, it can measure the vakue created by the company and has become the method commonly used in determining the fair value. Various methods are used to calculate the value of the firm. Research is divided into four sections. Value in the firstsection describes the concepts of valuation and company valuation.Assetbased valuation approach, firms in the relatively firm valuatıon approach profitability and cash flow in the third part of the investment process have been investigated. ın the last part of the study, wich is part of the research enterprise value of the discounted cash flow methodand the comparable company method with that of the fırms surveyed intended to have the most immediate value.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11363/1194Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [572]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: