Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAtan, Uğur
dc.contributor.authorIşık, Mehmet
dc.date.accessioned2019-01-23T14:41:11Z
dc.date.available2019-01-23T14:41:11Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2148-0451
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11363/988
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, sosyal medya mecralarından birisi olan Facebook'un reklamcılık sektöründeki yeri ve önemini ortaya koymaktır. Dolayısıyla Facebook'ta verilen reklamların Facebook kullanıcılarının satın alma öncesi ve sonrası davranışlarına olan etkilerini tespit edip, bu tespitler sonucunda markaların satışlarını artırmasına yönelik öneriler sunmaktır. Araştırma, Konya ilinde yaşayan 271 kişi üzerinde yapılmıştır. Bu kişiler belirlenirken rastlantısallık dikkate anket gerçekleştirilmiştir. Araştırmada hem nicel hem nitel araştırma yöntemlerinden yararlanılmış ve genel tarama yöntemi olarak anket uygulaması kullanılmıştır. Araştırmada veriler; kişilerin demografik özellikleriyle Facebook kullanıcılarının satın alma öncesi ve sonrası davranışlarına yönelik sorular ile elde edilmiştir. Araştırma sonucunda, Facebook kullanıcılarının gördükleri reklamlardan etkilenip bir ürünü satın alma öncesi ve sonrası davranışlarına yönelik her bir soru tartışılmış ve sonuçlar elde edilmiştir. Elde edilen bu sonuçlara göre markaların satışlarını artırmasına yönelik önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this research is to reveal the importance and the place of Facebook, one of the social media channels, in the advertising industry. Therefore, it is to detect the effects of the Facebook ads on Facebook users' pre and post purchase behaviors, and to offer suggestions for increasing the sales of the brands as a result of these determinations. The study was conducted on 271 people living in Konya. When these persons were identified, the randomness taking into account. Both quantitative and qualitative research methods were used in the research and questionnaire application was used as the general screening method. Datas in the research; obtained with questions about the behavior of Facebook users before and after purchasing with demographic characteristics of the users. As a result of the research, each question about the pre- and post-purchase behaviors of a product affected by the ads seen by Facebook users were obtained. According to these results, suggestions have been made to increase sales of brandsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherSanat ve Dil Araştırmaları Enstitüsüen_US
dc.relation.isversionof10.7816/ulakbilge-06-21-07en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectResearch Subject Categories::SOCIAL SCIENCESen_US
dc.titleFacebook'ta Verilen Reklamların Marka ve Kullanıcılar Üzerindeki Etkisi: Konya İlinde Bir Araştırmaen_US
dc.title.alternativeEffects of Advertising Given in the Facebook on the Brand and Users: a Research on Konyaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofUlabilge Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentİstanbul Gelişim Üniversitesien_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue21en_US
dc.identifier.startpage217en_US
dc.identifier.endpage237en_US
dc.relation.publicationcategoryKategori Yoken_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess