Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖner, Çiğdem
dc.date.accessioned2019-01-22T09:52:33Z
dc.date.available2019-01-22T09:52:33Z
dc.date.issued2017-12-29
dc.identifier.issn2548-0723
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11363/959
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Spor Bilimleri Fakülteleri Antrenörlük lisans öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile duyarlı sevgi becerilerinin otantik liderlik davranışlarını yordayıp yordamadığının incelenmesidir. İlişkisel tarama modeli ile gerçekleştirilen araştırmanın evrenini, ulaşılabilir Spor Bilimleri Fakülteleri Antrenörlük Bölümleri lisans öğrencisi 354 gönüllü katılımcı oluşturmaktadır. Araştırmanın değişkenlerinin analizinde Otantik Liderlik Ölçeği (Walumbwa ve ark., 2008), Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Ölçeği (Diker Coşkun, 2009) ve Duyarlı Sevgi Ölçeği (Sprecher ve Fehr, 2005) kullanılmıştır. İstatistiki analizler için NCSS (Number Cruncher Statistical System) 2007 (Kaysville, Utah, USA) programından yararlanılmış, veriler değerlendirilirken tanımlayıcı istatistiksel metodların (ortalama, standart sapma, en düşük-en yüksek değer, ortanca, frekans, oran) yanı sıra normal dağılım göstermeyen nicel verilerin iki grup karşılaştırılmasında Mann Whitney U testi, ölçekler arası ilişkilerin değerlendirilmesinde Spearman korelasyon analizi, çok değişkenli analizlerin değerlendirilmesinde Linear Regresyon analizi’nden yararlanılmıştır. Araştırmada anlamlılık düzeyi 0.05 ve 0.01 olarak alınmıştır. Ölçekler arası ilişkilerin “Korelasyon Analizi” ile incelenmesi sonucunda, Otantik Liderlik Ölçeği toplam puanı ile Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Ölçeği toplam puanı arasında %25,7 düzeyinde (r:0,257; p=0,001; p< 0.01) pozitif yönlü istatistiksel olarak anlamlı ilişkiler saptanmıştır. Yapılan regresyon analizlerinde, otantik liderlik düzeyi toplam puanı üzerine Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Ölçeğinin motivasyon ve öğrenmeyi düzenlemede yoksunluk alt boyut puanları ve Duyarlı Sevgi Ölçeği toplam puanının etkileri anlamlı bulunmuştur, farklı bir deyişle Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Ölçeği alt boyutları olan “motivasyon” ve “öğrenmeyi düzenlemede yoksunluk” ile duyarlı sevgi toplam puanının otantik liderlik düzeyinin yordayıcısı olduğu söylenebilir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study was to investigate the prediction of the authentic leadership behaviours according to the lifelong learning tendencies and compassionate love skills of coaching students of the Faculty of Sports Sciences. The participants of the study were 354 (118 women, 236 men) volunteers in reacheable area. The research was designed according to the relational screening model. By collecting the relevant data, Authentic Leadership Questionnaire (Walumbwa et all., 2008), Lifelong Learning Tendency Scale (Diker Coşkun, 2009) and Compassionate Love Scale (Sprecher and Fehr, 2005) were used for the analysis of variables of the research. For statistical analyses NCSS (Number Cruncher Statistical System) 2007 (Kaysville, Utah, USA) was used. The findings were analyzed through descriptive statistical methods (average, standard deviation, median, frequency, percentage, minimum, maximum, ratio) and besides, Mann Whithney U was used for comparing of two groups which were non-normally distributed quantitative data and Spearman Correlation analysis was used in determining the interscale relationships. Additionally, Linear Regression analysis was used in evaluating the multivariate analysis of determining the effect of the Lifelong Learning Tendencies and Compassionate Love Levels on the Authentic Leadership Levels of the Sports Coaching Students studying in Faculty of Sport Sciences. Significance level in the study was taken as 0.05 and 0.01. As a result of the examination of the relationship between the Authentic Leadership, Lifelong Learning Tendency and Compassionate Love Levels with Correlation analysis a meaningful relationship has been emerged between Authentic Leadership and Lifelong Learning Tendency Scores on %25,7 (r:0,257; p=0,001; p< 0.01), between Authentic Leadership and Compassionate Love scores on %28,3 (r:0,283; p=0,001; p< 0.01), and between Lifelong Learning Tendency and Compassionate Love Scores on %29,8 (r:0,298; p=0,001; p<0.01). Finally, in order to examine the Effects of the Lifelong Learning Tendency and Compassionate Love Levels on the Authentic Leadership Regression Analyses was performed. It was concluded that Authentic Leadership Level is affected from the subscales “motivation” and “deficiency on regulation of learning” of Lifelong Learning Tendency Scale and Compassionate Love Level, in other words the subscales “motivation” and “deficiency on regulation of learning” of Lifelong Learning Tendency Scale and Compassionate Love are the predictors of Authentic Leadership.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKadir Yıldızen_US
dc.relation.isversionofDOI: 10.25307/jssr.328103en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectResearch Subject Categories::SOCIAL SCIENCES::Social sciences::Social work::Sports researchen_US
dc.titleSpor Bilimleri Fakülteleri Antrenörlük Öğrencilerinin Otantik Liderliklerinin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri ve Duyarlı Sevgi Becerileri Açısından İncelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of Authentic Leadership in Terms of Lifelong Learning Tendency and Compassionate Love Skills of Coaching Students of Faculty of Sports Sciencesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofSpor Bilimleri Araştırmaları Dergisien_US
dc.departmentİstanbul Gelişim Üniversitesien_US
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage20en_US
dc.relation.publicationcategoryKategori Yoken_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess