Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞahinolanlar, Fatma
dc.date.accessioned2018-12-05T09:30:29Z
dc.date.available2018-12-05T09:30:29Z
dc.date.issued2015-08-19
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/93
dc.descriptionDanışman: Erdal Şenen_US
dc.description.abstractGeçmişten günümüze giderek değişen ve gelişen sosyal sorumluluk uygulamaları, toplum ve uygulayanlar açısından önemli bir kavram haline gelmiştir. Günümüzde işletmeler devamlılıklarını sağlamak için kar elde etmenin yanında toplumsal desteğin de gerektiğinin farkına varmışlardır. Toplumun bir parçası olan işletmeler bu amaçla, topluma yönelik fayda sağlayıcı işler yapmaktadırlar. Bugün toplum işletmelerden bunu talep eder hale gelmiştir. Asıl amacı toplumsal fayda sağlamak olan sosyal sorumluluk uygulamalarını gerçekleştiren işletmeler başka amaçlar da gütmektedir. Ayrıca gerçekleştirdikleri uygulamalar onlara bir takım kazanç ve avantajlar sağlamaktadır. Sosyal sorumluluk uygulama yöntemlerinden biri sponsorluktur. Firmalar toplumun her alanında kişi, olay ve organizasyonlara ayni, nakdi veya hizmet verme şeklinde sponsor olarak toplumun gelişimine katkıda bulunurlar. Tez çalışmamda sosyal sorumluluk kavramı geçmişten günümüze kadar olan süreç açıklanmıştır. Sosyal sorumlulukla ilgili modeller ve standartlar sunulup, stratejilerden bahsedilmiştir. Sosyal sorumluluk uygulama alanları anlatılmıştır. Ayrıca kurumları sorumlu paydaşlar üzerinde de durulmuştur. Sosyal sorumluluk uygulama yöntemleri anlatılmıştır. Bu yöntemlerden sponsorluk detaylıca incelenmiştir. Sponsorluğun paydaşlarca nasıl algılandığını daha iyi anlayabilmek için bir uygulama yapılmıştır. Sonuçlar değerlendirilerek çalışma sona erdirilmiştir.en_US
dc.description.abstractFrom past to present, field of social responsibility has developed and become an important concept for communities and adopters.Civil society initiative and concept of social responsibility are essential for not only profit but also adding value to facility and brand with social support at the present time. Expectation of the public focuses on beneficial social projects which provides positive feedbacks to brands. All these projects help to gain profit and make perception management socially. On the other hand so many advantages and profits are achieved automatically. Sponsorship is one of the methods mentioned. Facilities, contribute to the development of society via serving in all ways with moral and material supports. The improvement process for social responsibilities clarified in thesis. Models and standarts presented with alternate strategies, area of social responsibilities explained with the importance of social mind with the duitful coorporates. Importance of dwelling on methods was also the main subject and the sponsorship which is one of the choises for social responsibility method was explained clearly. Thesis completely focuses understanding the perception of sponsorship on society. Finally results evaluated and work completed.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectResearch Subject Categories::SOCIAL SCIENCESen_US
dc.subjectResearch Subject Categories::SOCIAL SCIENCES::Other social sciencesen_US
dc.subjectResearch Subject Categories::SOCIAL SCIENCES::Business and economicsen_US
dc.titleSosyal Sorumluluk Uygulamalarından Sponsorluk Faaliyetlerinin Paydaşlarca Algılanması ve Bir Uygulamaen_US
dc.title.alternativeAs of Social Responsibilities the Perseption of Sponsorship Activites by the Stakeholders Ond an Aplicationen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster