Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTokgöz, Aysun
dc.date.accessioned2018-12-04T15:00:37Z
dc.date.available2018-12-04T15:00:37Z
dc.date.issued2015-12-16
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/63
dc.descriptionDanışman: Fikri Köksalen_US
dc.description.abstractToplumlar, bireylerin bir araya gelmesiyle oluşmaktadır. Varlıklarını ve sahip olduğu değerleri ise bireyleri kendine uygun olarak yetiştirerek devam ettirirler. Eğitim, toplumlarda bu sürekliliği sağlayan temel olgudur. Öğretmen bu sürecin yöneticisi iken okul ve sınıf ise bu sürecin ana mekânıdır. İnsan eğitimi oldukça kapsamlı bir alandır. Ana dil ve yabancı dil de bu kapsamlı alanın kendine özgü özellikleri olan önemli bileşenlerinden birisidir. İnsanların harekete geçmesi içten gelen bir itici güç ile olmaktadır. Çalışma hayatında bu itici güç genel olarak motivasyon kavramı ile ifade edilmektedir. İşletmeler ve kurumlar, çalışanlarını istedikleri yönde harekete geçirebilmek için çeşitli motivasyon araçları kullanmaktadırlar. Bu motivasyon araçları içsel olabileceği gibi dışsal da olabilmektedir. Eğitimin temel aktörü olan öğretmenleri eğitimin amaçlarına göre motive edebilmek için de çeşitli motivasyon araçlarına ihtiyaç vardır. Öte yandan öğretmenlerin mevcut motivasyonlarını artıran veya azaltan çeşitli çevresel faktörler söz konusudur. Öğretmenlerin eğitim sürecinin çok önemli bir kısmını öğrencilerle iç içe geçirdiği sınıfların düzenine ilişkin fiziksel özellikler de öğretmenlerin motivasyonunu etkileyen önemli faktörler olarak karşımıza çıkmaktadır. Araştırmalar fiziksel koşullardaki eksikliklerin hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin motivasyonunu olumsuz etkilediğini ortaya koymaktadır. Bu çalışma ile eğitim ortamının fiziksel koşullarının öğretmenlerinin motivasyonunu ne şekilde etkilediği araştırılmıştır. Bu araştırmada dil bilimi alanındaki İngilizce ve Türkçe Öğretmenlerinin motivasyonlarınınÖğretme ve Öğrenme süreçlerinin fiziksel koşullarından ne şekilde etkilendiği incelenmiştir. Veriler anketler yoluyla toplanmış ve SPSS 20.0 programında analize tabi tutulmuştur. Verilerin analizinde Güvenilirlik Testi, T Testi, ANOVA Testi, Keizer- Mayer-Olkin Testi, Bartlet Testi, Faktör Analizi ve farklılıkları yorumlamak için de Tukey Testi yapılmıştır. Anahtar Kelimeler: Eğitim, öğretmen, fiziksel koşullar, motivasyon,öğretmenlerin motivasyonuen_US
dc.description.abstractCommunities are composed of a combination of individuals. Communities continue the value of their assets and their existence with the individuals they could kep educating as itsappropriate. Education is a fundamentalphenomenon in societies that provide thiscontinuity. While The teacher is an administrator , school and class are the location masters of thisprocess. Human training is quite an extensive area.Mothertongue and foreign language are also one of the important components of this comprehensive field with unique properties. The act is a driving force from the people's inside. This drivingforce is expressed as motivation overall in the working life. Businesses and institutions use various motivation tools to mobilize their employees in the direction they want to. These tools can be extrinsic motivation or also intern alone. Various motivation tools are also needed to motivate teachers the main actors of education according to the purpose of training. On the other hand, there are various environmental factors that increase or reduce the current motivation of teachers. The physical environments about lay out of the classthatteachersspendtraining time withtheirstudents in areveryimportantfactoraffectingthemotivation of teachers emerges. Studies reveal that the lack of physical conditions affect both teachers' and students' motivation negatively. With this study It is investigated the effects of physical variables that affect teaching and learning processes on the motivation of English and Literature teachers. With this study It is investigated how physical conditions in education environment effect the motivation of language teachers, linguists .Inthisstudy, the data is obtained by using questionareand it was transferred to SPSS 20.0. When evaluated the results of the study, reliability test, T test, ANOVA test, Keizer- Mayer-Olkin Test, Bartlet Test, Factoranalysis, Tukey test were used.Tukey test was carried out to interpretthe analysis and differences. Keywords: Education, teacher, motivation, themotivation of teachersen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectResearch Subject Categories::SOCIAL SCIENCESen_US
dc.subjectResearch Subject Categories::SOCIAL SCIENCES::Social sciences::Educationen_US
dc.titleÖğretme ve Öğrenme Süreçlerini Etkileyen Fiziksel Değişkenlerin İngilizce ve Edebiyat Öğretmenlerinin Motivasyonları Üzerinde Etkisinin İncelenmesi(Pendik İlçesi Örneği)en_US
dc.title.alternativeInvestigating the Effect of Physical Variables That Affect Teaching and Learning Processes on the Motivation of English and Literature Teachersen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster