Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErgül, Okan
dc.date.accessioned2018-12-04T14:53:18Z
dc.date.available2018-12-04T14:53:18Z
dc.date.issued2015-03
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/62
dc.descriptionDanışman: Erdal Şenen_US
dc.description.abstractEkonomik gelişmişliğin bir göstergesi olan bankalar, rekabetin maksimum düzeyde yaşandığı kuruluşlar arasında yerini almaktadır. Rekabette sürekli önde olma isteği, verimlilik öğelerinden biri olan, dış ve iç müşteri (çalışanlar)'lerin memnuniyeti ve iş tatmini ile verimlilikle doğru orantılı olduğu varsayıldığında, bankalar maksimum derecede fayda sağlamayı ve kâr maksimizasyonunu en üst düzeyde yaşamayı hedeflerler. Çalışanların iş tatmini, verimlik ve kâr ile doğrudan ilişkili olması sebebiyle bankalar, çalışanlarına gerekli hassasiyeti gösterme amacındadır. Araştırmada banka çalışanlarının verimliliği üzerine doğrudan etkisi olan İş tatminini etkileyen faktörlerin belirlenmesi amaçlanmış olup elde edilen faktörlerin, İş tatmini ile aralarındaki ilişki derecesi konu edilmiştir. Araştırma dört bölümden meydana gelmektedir. Araştırmanın ilk bölümünde; bankacılık kavramı ve tarihçesi, osmanlı ve cumhuriyet döneminde bankacılık, banka ve hukuki çevre, türk banka sisteminin yapısı ve işlevleri, banka türleri, bankacılık sisteminde yönetim organları, bankacılık sisteminde denetleme organları üzerine durulmuştur. Araştırmanın ikinci bölümünde; iş tatmini tanımı, tarihçesi, önemi, iş tatminini etkileyen bireysel ve örgütsel faktörler, iş tatmini kapsam ve süreç teorileri, iş tatminsizliğinin birey ve örgütsel sonuçları, iş tatmini ölçümü puanlama ve mülakat yöntemi üzerine durulmuştur. Araştırmanın üçüncü bölümünde; örgütsel bağlılık kavramı, sınıflandırmaları, örgütsel bağlılık odakları, örgütsel bağlılık göstergeleri, örgütsel bağlılığı etkileyen faktörler, örgütsel bağlılık sonuçları konularına değinilmiştir. Araştırmanın dördüncü bölümünde; uygulama kısmına yer verilmiştir. Katılımcıların demoğrafik özellikleri frekans analizi uygulanmıştır. Anket sorularının temel boyutlar bazında geçerlilik ve güvenirlik analizi yapılmıştır. Temel boyutlardaki soru cevaplarının frekans dağılımı tablolarda belirtilmiştir. Faktör analizi ve Temel boyutlar arasındaki ilişkiyi belirlemek için pearson korelâsyon analizi yapılarak iş tatminini etkileyen faktörler belirlenmiş, önem sırası ve aralarındaki ilişki tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Disponibilite, İş tatmini, Çift faktör teorisi, Örgütsel bağlılık.en_US
dc.description.abstractBanks, which is an indicator of economic development, takes its place among the organizations that has the maximum level of competition. Consistently ahead of that request in the competition, which is one of efficiency items, external and internal customers (employees) when s satisfaction and job satisfaction, productivity correct assumed to be proportional, banks are targeting the maximum degree of the benefit and survival of profit maximization at the highest level. Employee job satisfaction, productivity and profits due to be associated directly with banks, aims to show the necessary sensitivity. Research on the direct impact on the efficiency of bank employees that work is intended to determine the factors affecting the satisfaction of the factors is obtained, the degree of relationship between job satisfaction are included. The research consists of four sections. In the first part of the history of the banking concept and the research, during the period of Ottoman and Republic banking, the Bank and the legal environment, the structure and functions of the Turkish Bank system, the banking system, the types of the Bank management bodies, dwelled upon the banking system audit bodies. In the second part of the definition of job satisfaction survey, its history, significance, individual and organizational factors that affect Job satisfaction, job satisfaction, Job scope and process theories of individual and organizational results, unsatisfied job satisfaction measurement scoring and dwelled upon the interview method. In the third part of the research; Organizational commitment organizational commitment concept, classifications, indicators of organizational commitment, organizational focus, the factors influencing commitment, organizational commitment results issues were mentioned. The fourth section, the portion of the application are provided. Demographic characteristics of respondents frequency analysis has been applied. The survey question on the basis of the basic dimensions of validity and reliability analysis was conducted. Basic sizes are indicated in the tables of frequency distribution of question and answer. factor analysis and Basic dimensions to determine the relationship between the pearson correlation analysis of factors influencing the job satisfaction and importance order and the relationship between them has been identified. Keywords : Disponibilite, job satisfaction, organizational commitment, the double factor theory.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectResearch Subject Categories::SOCIAL SCIENCESen_US
dc.subjectResearch Subject Categories::SOCIAL SCIENCES::Business and economicsen_US
dc.titleBanka Çalışanlarının İş Tatminini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesine Yönelik Bir Alan Araştırmasıen_US
dc.title.alternativeBank Employees' Job Enhancing of a Site Survey for the Identification o the Factors Affectingen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster