Building Social Media Identity in Turkey: Using Selfies
Özet
Undoubtedly consumer goods and consumption patterns.
Individual identities today (virtual identites) have increasingly become
symbolic and replaceable concepts, not only quickly consumed but may
also be purchased / traded.
Especially in social media, individuals have begun to gain social
visibility by sharing information about themselves via the underlying
platforms. Individuals today can constantly reveal and express
themselves via social media. By stiching every information (sometimes
fictional) regarding their social environment, consumption habits,
families and relationships, they form virtual identities.
Acording to Eraslan (2013), ıt is observed that the limitations of
public spaces and time are transformed into new forms in the social
media and individuals, who build society, get socialized in this
transformed visibility. Physical definitions like existing in the public
space that enable sociality are in a mental and physical exchange with
virtual definitions like being visible in the social media. Individuals
feeling that they have explored new freedom areas by means of these
interfaces reinforce the new type of publicity, of which they have
become a part, with the motivation of that feeling. As well as the
communication based on visual sharings like pictures, photos, videos,
films; the text-based communication like blogs, microblogs, forums,
dictionaries and chat rooms, and the open ends of the renewed time
and space feeling produce bodies and identities that are either
alternative or proponent to sovereign representation styles.
"Selfie" photos, which started to gain enormous popularity in
Turkish social media recently, have become an important factor for
building such identities.
This study will furnish concepts such as reformation of identity
through social media, symbolic and non-verbal communications,
exhibitionism, self-presentation will be discussed using Goffman's
theoretical approaches. In addition, people’s Selfie habits will be
measured by a survey. Çağımız toplumlarında kimliği oluşturan en önemli faktör hiç
şüphesiz ki tüketim malları ve tüketim kalıplarıdır. Kimlikler, bu
tüketim kültürü içinde şekillenerek hızla tüketilen, satın alınabilen ve
kısa sürede değiştirilebilen sembolik bir görünüm haline gelmiştir.
Özellikle sosyal medya ile birey, kendisine ilişkin bilgileri üyesi
olduğu platformlar üzerinden sergileyerek toplumsal bir görünürlük
kazanmaya başlamıştır. Birey, sosyal medya üzerinden sürekli kim
olduğunu sergilemekte ve içinde bulunduğu sosyal çevreye, tüketim
alışkanlıklarına, aile ve arkadaşlık ilişkilerine dair bilgileri istediği şekilde
kurgulayarak, görselliğe dayalı bir kimlik oluşturma yoluna gitmektedir.
Eraslana’a göre (2013), zaman ve mekan kavramları, sosyal
medya ile yeniden şekillenmekte, bireyler ise bu dönüşmüş
görünürlüğün içinde sosyalleşmeye çalışmaktadır. Sosyalliği mümkün
kılan kamusal alanda var olmak gibi fiziksel tanımlar, sosyal medyada
görünür olmak gibi sanal tanımlarla zihinsel ve bedensel düzeyde değiş
tokuş halindedir. Oluşan bu ara yüzler sayesinde yeni özgürlük alanları
keşfettiği hissiyle hareket eden birey, parçası olduğu yeni kamusallık
türünü de bu hissin motivasyonuyla pekiştirmektedir. Resim, fotoğraf,
video, film gibi görsel paylaşım ağırlıklı iletişimin yanında blog,
mikroblog, forum, sözlük, sohbet, tanışma odaları gibi metin tabanlı
iletişim ile yenilenmiş zaman ve mekan hissinin açık uçları, egemen
temsiliyet tarzlarına alternatif ya da yandaş bedenleri ve kimlikleri
doğurmaktadır.
Son zamanlarda sosyal medyada yoğun olarak paylaşılan özçekim
fotoğraflar, bireyin kimlik inşasında önemli bir araç haline gelmiştir.
Türkiye’de de insanlar sosyal medya hesapları üzerinden kendi
çektikleri özçekim fotoğrafları sıklıkla kullanmaktadırlar. Çalışmada, kimliklerin sosyal ağlar yoluyla yeniden oluşumu;
sembolik ve sözsüz iletişim, gösteri toplumu, gözetlenme ve benliğin
sunumu gibi kavramlar, Goffman’ın kuramsal yaklaşımlarıyla
irdelenecektir. Ayrıca insanların özçekim kullanma alışkanlıkları bir
anket yapılarak ölçümlenmeye çalışılmıştır.
Cilt
10Sayı
14Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/5674Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: