Pazarlama 4.0 üzerine nitel bir araştırma
Özet
Sanayi Devrimi ve günümüz arasında kalan süreçte pazarlama alanında önemli gelişmeler yaşanmıştır. Bu süreç ilk seri üretim fabrikalarından, dijital çağın getirdiği yenilikçi anlayışa kadar uzanmaktadır. Yaşadığımız çağda dijitalleşen dünya karşısında pazarlama bilimi birtakım değişiklikler geçirmiş ve pazarlamadaki yeni fikirlerin doğmasına ön ayak olmuştur. Pazarlama biliminin geçirdiği çok yönlü değişimler işletmelerin başarısına katkı sağlamıştır. Bu değişimlere ayak uydurabilme becerisi ile pazarlama başarısı doğrudan bağlantılıdır. Dijitalleşme ile doğrudan bağlantılı olan pazarlama 4.0 araştırılırken; son yıllarda Türkiye'de ve dünyada artan çevrimiçi alışveriş hacmini, daha bilinçli tüketici profilinin oluşmasını, artan teknolojik gelişmeleri ve bu gelişmelerin doğurduğu yeni ihtiyaçları da dikkate almakta yarar bulunmaktadır. Buradan hareketle bu yeni pazarlama anlayışının piyasadaki yansımaları, üretim ve hizmet sektöründe faaliyet gösteren üç işletme ile görüşme yapılarak pazarlama 4.0 süreçleri araştırılmaya çalışılmıştır. Dijital pazarlama kanallarının kullanım amacı ve şekli, e-ticaret uygulamaları, tüketicilere sunulan avantajlar ve bu avantajların işletmelere katkıları ile ilgili bilgiler elde edilmiştir. Dijital çağın pazarlama biliminin gelişmesine ne ölçüde fayda sağladığı ve pazarlamada kabul edilen yeni anlayışların dayanakları, pazarlamada kullanılan yeni enstrümanlar incelenmiş ve sonuçları ile pazarlama bilimine katkı sunacağı düşüncesi ile bu çalışma gerçekleştirilmiştir. In the period between The Industrial Revolution and today, important developments have been experienced in the field of marketing. This process ranges from the first mass production factories to the innovative understanding brought by the digital age. In the era we live in, marketing science has undergone some changes in the face of the digitalized world and has led to the emergence of new ideas in marketing. The versatile changes that marketing science has undergone have contributed to the success of businesses. Marketing success is directly related to the ability to keep up with these changes. While investigating marketing 4.0, which is directly related to digitalization; It is also useful to consider the increasing volume of online shopping in Turkey and the world in recent years, the formation of a more conscious consumer profile, the increasing technological developments and the new needs created by these developments. From this point of view, the reflections of this new marketing approach in the market, the marketing 4.0 processes were tried to be investigated by interviewing three companies operating in the production and service sector. Information on the purpose and form of use of digital marketing channels, e-commerce applications, the advantages offered to consumers and the contribution of these advantages to businesses were obtained. To what extent the digital age has benefited the development of marketing science, the basis of new understandings accepted in marketing, new instruments used in marketing have been examined and this study has been carried out with the thought that it will contribute to marketing science with its results.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/4138Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1219]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: