Effects of pricing strategies on customer retention: A case study of shoprite Nigeria
Özet
This research sought to explore and discover the relationship between pricing
strategies and customer purchase, which is a determinant of customer retention. ShopRite
Nigeria was the Case Study of this research.
In specific terms, the research sought to: (i) investigate the effects of competitionbased pricing strategy on the customer retention of ShopRite Nigeria. (ii) Discover the
effects of Everyday Low Pricing strategies on customer retention. (iii) Determine the
effects of Value-Based Pricing strategies on customer retention of Shoprite Nigeria.
The data analyzed in the course of this study were sourced from One hundred and
Fifty (150) respondents across several states in Nigeria using Likert Scale structured
questionnaires. Qualitative data was also sourced from several books, ShopRite's financial
reports, and analysis by experts in the field of Business Administration, all duly
referenced. Data analysis was carried out using descriptive statistics and regression
analysis.
The results of this study and the analysis of findings shows that all pricing strategies
investigated have a strong influence on the customer retention of ShopRite Nigeria.
The study recommends the ShopRite Nigeria should continue to leverage and
explore the pricing strategies studied, and Nigerian government should create an enabling
environment for major businesses like ShopRite and others to survive and thrive. Bu araştırma, fiyatlandırma stratejileri ile müşteriyi elde tutmanın bir belirleyicisi
olan müşteri satın alma arasındaki ilişkiyi keşfetmeyi ve keşfetmeyi amaçlamıştır.
ShopRite Nijerya, bu araştırmanın Vaka Çalışmasıydı.
Spesifik olarak, araştırma: (i) rekabete dayalı fiyatlandırma stratejisinin ShopRite
Nijerya'nın müşteriyi elde tutması üzerindeki etkilerini araştırmayı amaçladı. (ii)
Gündelik Düşük Fiyatlandırma stratejilerinin müşteriyi elde tutma üzerindeki etkilerini
keşfedin. (iii) Değere Dayalı Fiyatlandırma stratejilerinin Shoprite Nijerya'nın müşteriyi
elde tutma üzerindeki etkilerini belirleyin.
Bu çalışma sırasında analiz edilen veriler, Likert Ölçekli yapılandırılmış anketler
kullanılarak Nijerya'daki çeşitli eyaletlerde Yüz Elli (150) katılımcıdan elde edilmiştir.
Niteliksel veriler aynı zamanda çeşitli kitaplardan, ShopRite'ın mali raporlarından ve
İşletme alanında uzman kişiler tarafından usulüne uygun olarak atıfta bulunulan
analizlerden elde edildi. Veri analizi, tanımlayıcı istatistikler ve regresyon analizi
kullanılarak yapıldı.
Bu çalışmanın sonuçları ve bulguların analizi, araştırılan tüm fiyatlandırma
stratejilerinin ShopRite Nijerya'nın müşteriyi elde tutma üzerinde güçlü bir etkisi
olduğunu göstermektedir.
Çalışma, ShopRite Nijerya'nın incelenen fiyatlandırma stratejilerinden
yararlanmaya ve keşfetmeye devam etmesini ve Nijerya hükümetinin ShopRite ve
diğerleri gibi büyük işletmelerin hayatta kalması ve gelişmesi için elverişli bir ortam
yaratması gerektiğini önermektedir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/3656Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1219]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: