E-Liderlik Perspektifinden Lider-Üye Etkileşimi Üzerine Bir Araştırma
Özet
Sanal organizasyon ve proje gruplarının sayıları her geçen gün hızla artmakta,
yönetim bilişim sistemleri ve bilgi teknolojileri iş çevrelerinde etkin bir şekilde
kullanılmaktadır. Bu çalışmanın amacı bilgi teknolojilerini iş süreçlerinde yoğun bir
şekilde kullanan organizasyonların Lider Üye Etkileşimi süreçlerini E-liderlik
perspektifinden incelemek ve dijitalleşmenin neden olduğu gelişmelerin liderlik teorisine
yaptığı etkileri ortaya koymaktır. Bu maksatla iletişimde yoğun bir şekilde bilgi
teknolojileri kullanılan (%50 ve üzeri) işletmelerin 238 çalışanına anket uygulanmıştır.
Anket lider-üye etkileşimi (üye açısından) ve dijital teknoloji tutum ölçeklerine yönelik
ifadelerden oluşmaktadır ve yüz yüze anket olarak uygulanmıştır. Anketten elde edilen
sonuçlar regresyon modellemesi ve yapısal eşitlik modellemesiyle analiz edilmiştir. Bilgi
teknolojilerini ve sanal takım çalışmalarını yoğun olarak kullanan firma çalışanlarının
bilgi ve iletişim teknolojilerine karşı tutumları ile lider-üye etkileşimi düzeyleri (etki
boyutu, sadakat boyutu, katkı boyutu, profesyonel saygı boyutu) arasında anlamlı ilişkiler
bulunmuştur The number of virtual organizations and project groups is increasing day by day
and the management information systems and information technologies are used
effectively in the business environment. The aim of this study is to research Leader
Member Exchange (LMX) from e-leadership perspective in the organizations which use
digital communication and virtual team applications based on information technologies
and to reveal the effects of the developments caused by digitalization on leadership
theory. The questionnaire was applied to 238 employees of the firms using information
technologies intensively (daily %50 and up). The questionnaire consisted of statements
on Leader Member Exchange (LMX) (from the perspective of the member) and Digital Technology Attitude scales. The results obtained from the questionnaire were analyzed
by regression modeling and structural equation modeling. Significant relationships were
found between the Leader Member Exchange and sub dimensions of Leader Member
Exchange (affect, loyalty, contribution and respect) and the digital technology attitudes of
the employees of the firms.
Cilt
8Sayı
2Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/3527Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: