Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÜnal, Sahir
dc.date.accessioned2018-12-07T09:07:14Z
dc.date.available2018-12-07T09:07:14Z
dc.date.issued2017-05-06
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/339
dc.descriptionDanışman: Mehmet Beyazen_US
dc.description.abstractBu araştırma meslek liselerinde çalışan meslek öğretmenlerinin beden eğitimi dersine karşı tutumlarını tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evreni 2016-2017 yılında İstanbul İli Pendik İlçesinde bulunan meslek liselerinde çalışan meslek öğretmenleridir. Bu evren içinden örneklem araştırmaya gönüllü katılan 252 kişiden oluşmaktadır. Araştırmada Veri toplamak amacı ile demografik bilgi formu ve ölçme aracı olarak tutum ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; Beden eğitimi dersine ilişkin olumsuz ifadelere öğretmenlerin katılmadıkları ve beden eğitimi dersine ilişkin olumlu düşündüklerini göstermektedir. "Müfredat programında beden eğitimi ders saati sayısının azaltılmasında sakınca yoktur." İfadesinde olduğu gibi kadın öğretmenler erkek öğretmenlere göre beden eğitimi dersine ilişkin daha olumlu düşünmektedirler. "Beden eğitimi öğretmeni okulumuzda yeterli tesis ve malzemeye sahiptir." İfadesinde ise kadın öğretmenlerin kararsız oldukları erkeklerin ise katılmama eğiliminde oldukları yani beden eğitimi dersinin verimliliğini artıracak olan ders araç ve gereçlerinin yeterli olmadığı kanaatlerini ifade etmişlerdir. Bunun yanında "Spor yapmayı özendirmek için öğrencilerin başka derslere de eşofmanla girmesine müsaade edilmelidir." ifadesine ise katılmamaktadırlar. Öğretmenlerin okul disiplinin ve ders atmosferinin sağlanması için uygun kıyafet olması gerektiğini düşündükleri anlaşılmaktadır. Beden eğitimi dersine ilişkin olumlu ifadelerin olduğu maddelerde ise öğretmenler katılma eğilimi göstermişlerdir. Bu durum beden eğitimi dersine ilişkin olumlu düşünceler taşıdıklarını göstermektedir. Beden eğitimi dersine ilişkin kadın ve erkek öğretmenlerin olumlu değerlendirmelerde bulundukları, olumsuz ifadelere katılmadıkları dersin gereğine inandıkları anlaşılmıştır. Maddelerin birkaçında erkekler kadınlardan daha olumlu düşünürken maddelerin çoğunda ise kadınlar erkeklere göre daha olumlu düşündüklerini göstermişlerdir. Öğretmen görüşleri yaş gruplarına göre beden eğitimi dersine ilişkin olumlu düşünmektedirler. Öğretmenlerin kıdemlerine göre beden eğitimi dersine ilişkin olumlu düşündükleri en düşük katılma eğilimini 6-10 yıl kıdeme sahip olanların gösterdiği en yüksek katılımın ise 0-5 yıl kıdeme sahip olan öğretmenlerde olduğu görülmüştür. Düzenli egzersiz yapmayanlar beden eğitimi dersini düzenli egzersiz yapanlara göre daha gerekli görmüşlerdir. Anahtar Kelimeler: Beden Eğitimi, Spor, Beden Eğitimi Dersi, Tutumen_US
dc.description.abstractThis research was carried out in order to determine the attitudes of the profession (branch) teachers working in vocational high schools to the physical education lesson. The universe of the research is the vocational teachers working in the vocational high schools in Pendik district in the city of Istanbul in 2016-2017. This universe consists of 252 individuals voluntarily participating in the survey. In the study, attitude scale was used as data collection tool and demographic information form. As a result of the research; It has been shown that teachers do not agree with negative statements about physical education and they think positively about physical education lesson. "There is no objection to reducing the number of hours of physical education in the curriculum."In this expression, female teachers think more positively about the physical education lesson than male teachers. "Physical education teachers have sufficient facilities and materials in our school." In this expression, while the female teachers are unstable,male teachers tend to not agree in other words they state that the lesson tools and equipment that will increase the productivity of the physical education course are not enough. Besides, they do not agree with this expression: "To encourage sports, students should be allowed to enter other courses with their tracksuits." It is understood that the teachers think that it is necessary to have suitable clothes for school discipline and the atmosphere of the course. Teachers tend to participate in subjects with positive expressions about physical education lesson. This shows that they have positive thoughts on the physical education lesson. It has been understood that the male and female teachers have positive evaluations about physical education lesson, they beleive in the necessity of this lesson and that they do not agree with the negative statements. In some of the articles men are more positive than women, whereas in the majority of the items women are more positive than men. Teacher opinions are positive about the physical education lesson by age groups. According to the seniority of the teachers it has been seen that teachers who have 6-10 years of seniority had the lowest tendency to agree and those who have 0-5 years of seniority had the highest tendency to agree. Those who do not exercise regularly have seen physical education lesson less necessary than those who exercise regularly. Key words: Physical Education, Sports, Physical Education Course, Attitudeen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectResearch Subject Categories::SOCIAL SCIENCES::Social sciences::Educationen_US
dc.titleMeslek Liselerinde Çalışan Meslek Öğretmenlerinin Beden Eğitimi Dersine Karşı Tutumları (İstanbul İli Pendik İlçesi Örneği)en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster