Sosyal medya kullanımının çift ilişkilerine etkisi
Özet
Bu çalışmada, sosyal medya kullanımının çiftlerin romantik ilişkilerine olan
etkileri incelenmiştir.
Çalışmaya İstanbul ilinin çeşitli ilçelerinde ikamet eden romantik ilişkisi olan
on sekiz yaş üstü 90 kadın ve 90 erkek olmak üzere toplam 180 yetişkin katılmıştır.
Çalışmada katılımcıların kişisel özelliklerini belirlemek amacıyla “Demografik Bilgi
Formu”, bireylerin sosyal medya kullanımına bağlı bağımlılık düzeylerini ölçmek için
“Sosyal Medya Bağımlılığı” ölçeği; romantik ilişkilerini ölçmek için ise “Çift ilişkileri
Ölçeği” kullanılmıştır.
Çalışmada elde edilen veriler SPCC(Sosyal Bilimler İçin İstatistik Programı)
kullanılarak test edilmiştir.
Araştırma sonuçlarına göre bireylerin sosyal medya kullanımı ile çift ilişkileri
arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. In this study, the effects of social media use on the romantic relationships of
couples were examined.
A total of 180 adults, 90 females and 90 males over the age of 18, who reside
in various districts of Istanbul and have romantic relationships, participated in the
study. In the study, "Demographic Information Form" to indicate the personal
characteristics of the participants, "Social Media Addiction" scale to measure the
addiction levels of individuals due to social media use; "Couple Relationship Scale"
was used to measure their romantic relationships.
The data obtained in the study were tested using SPCC (Statistics Program for
Social Sciences).
According to the results of the research, a significant relationship was found
between individuals' use of social media and their relationship with the couple
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/3097Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1219]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: