Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorİstanbul Gelişim Üniversitesi İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
dc.date.accessioned2021-02-12T14:14:38Z
dc.date.available2021-02-12T14:14:38Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/2620
dc.description.abstractMobilin Durumu (The State of Mobile) 2021 Raporu Yayınlandı! Markaların ve yayıncıların mobil cihazlarda başarılı deneyimler oluşturmasına imkân veren mobil veri ve analiz şirketi App Annie, Mobilin Durumu 2021 raporunu yayınladı. Rapor, mobil cihazların sektörler ve küresel ekonomi genelindeki genişleyen etkisine ilişkin bilgiler sunuyor. COVID-19'un yaşam tarzlarını kısıtlamasına rağmen tüketicilerin mobil cihazlarını iletişim kurmak, çalışmak, öğrenmek, oynamak ve kaçmak için kullanmaları 2020’de mobil cihazların benimsenmesini hızlandırdı. Rapora göre mobil cihazlarda harcanan sürenin ve mobile erişimi olan tüm nesillerde kullanımın arttığı görülüyor. Mobil oyun sektörü, 2021'de tüketici harcamasında 120 milyar doları aşma yolunda ilerliyor. Sosyal ağ uygulamalarından özellikle TikTok 2021’de aylık 1,2 milyar kullanıcıya ulaşma yolunda. Bununla birlikte reklam harcamaları da mobil uygulamalar ile beslenerek 2019'a göre % 26 artarak 240 milyar dolara çıktı. Mobil şirketlere %27 artışla 73 milyar dolar yatırım yapıldı. Türkiye’de ise mobil uygulamalarda günde geçirilen ortalama süre 2020’de 4 saate yükseldi. Kullanıcıların Instagram’da geçirdikleri süre ayda ortalama 19,7 saat oldu. WhatsApp 15 saat ile ikinci sırada yer alırken TikTok, bir yıl içerisinde aylık ortalama kullanımını 7 saatten 14 saate yükselterek üçüncü sıraya yerleşti. Facebook 13.1 saat ile dördüncü sıradayken Twitter, 7,8 saatlik kullanım süresiyle beşinci sırada bulunuyor. EBA, Telegram ve TikTok en çok indirilen iletişim amaçlı uygulamalar. İndirme sayılarına bakıldığında Türkiye’de lider olan Netflix’i ardından MX Player ve Twitch geliyor. Türkiye’de aylık aktif kullanıcı sayısı en yüksek mobil uygulamalar ise sırasıyla WhatsApp, Instagram, Facebook, Facebook Messenger ve Twitter.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi / Istanbul Gelisim Universityen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/us/*
dc.subjectİstanbul Gelişim Üniversitesien_US
dc.subjectİstanbul Gelişim Üniversitesi İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesien_US
dc.subjectBültenleren_US
dc.titleİstanbul Gelişim Üniversitesi İİSBF SosyoCom : Aylık Etkinlik ve Haber Bülteni (Sayı:1, Ocak 2021)en_US
dc.typeotheren_US
dc.departmentİktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesien_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryYazar Denetimli Yayınen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess