Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAltınal, Berk Efe
dc.date.accessioned2021-01-17T19:42:45Z
dc.date.available2021-01-17T19:42:45Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn2148-4287
dc.identifier.issn2148-7189
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/2585
dc.description.abstractTetikleyici kavramı, travma yaşamış kişilerde kişiyi zihninde travmanın yaşandığı anın anısına geri götüren uyaranları ifade eder. Eğitim ortamlarında, travma yaşantısı olan kişileri bu uyaranların ortaya çıkarabileceği olumsuz deneyimlerden korumak ya da bu uyaranlara maruz kalıp kalmamak konusunda karar noktasında kontrol sahibi olabilmelerini kolaylaştırmak adına tetikleyici uyarılarının kullanılması gerektiği öne sürülmektedir. Bu çalışmada tetikleyici uyarılarıyla ilgili alan yazın ve tartışmalar örneklerle incelenmiştir. Yapılan incelemede “tetikleyici uyarıları” üzerine oluşan literatürde “tetikleyici” ve “travma” kavramlarının psikoloji literatüründe kullanıldığından daha farklı ve daha geniş bir anlamda kullandığı görülmüştür. Alandaki az sayıda görgül çalışma incelenmiştir. Bu çalışmanın amacı Türkçe yazılı materyal üreten ve eğitim veren kurumları ve kişileri kavramla tanıştırmak ve ileride yapılabilecek yerel görgül çalışmalar için zemin hazırlamaktır.en_US
dc.description.abstractThe concept "trigger" refers to stimuli that might lead the person who has experienced trauma to recall a previous traumatic memory. It has been suggested that, in educational environments, "trigger warnings" should be used to protect people who have been through traumatic experiences from the triggering stimuli and to make it easier for the traumatized person to have control over the decision to be exposed to the triggering stimuli. In this study; the literature and the discussions about "trigger warnings" have been examined with examples. It has been observed that the concepts of "trigger" and "trauma" are used in a different and wider meaning in the literature on "trigger warnings", compared to the usage in standard terminology of psychology. Small number of empirical research on "trigger warnings" has been examined. The purpose of this study is to introduce the concepts to the individuals and the institutions that give education and produce literature in Turkish, and also to provide a groundwork for future empirical studies.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Pressen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.17336/igusbd.388149en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectTravmaen_US
dc.subjectTetikleyici Uyarısıen_US
dc.subjectMikroagresyonen_US
dc.subjectEğitim Psikolojisien_US
dc.subjectTravma Sonrası Stres Bozukluğuen_US
dc.subjectTraumaen_US
dc.subjectTrigger Warningsen_US
dc.subjectMicroaggressionsen_US
dc.subjectEducational Psychologyen_US
dc.subjectPTSDen_US
dc.titleSınıflarda Travma Yaşantısı Olan Öğrenciler için Önleyici Bir Tedbir Olarak Tetikleyici Uyarısı Kullanımıen_US
dc.title.alternativeThe Use of Trigger Warnings in Classrooms as a Precaution for Trauma-exposed Studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofİstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentSağlık Bilimleri Yüksekokuluen_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0001-6987-8012en_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage192en_US
dc.identifier.endpage203en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess