Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇınar, Çağrı Yalçın
dc.date.accessioned2018-12-06T12:04:03Z
dc.date.available2018-12-06T12:04:03Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/251
dc.description28.03.2019 tarihine kadar kullanımı yazar tarafından kısıtlanmıştır. Danışman: Elif Mutluen_US
dc.description.abstractİnternetin yaygınlaşmasıyla sosyal ağlar hayatımızın vazgeçilmezi haline gelmiştir. Sosyal ağlarda geçirilen sürenin artması ve gelişmelerden haberdar olamama durumu yeni bir kavram olan gelişmeleri kaçırma korkusunun ortaya çıkmasına neden olmuştur. Bu araştırmanın amacı; üniversite öğrencilerinde gelişmeleri kaçırma korkusunun düzeyi ve ilişkili olabilecek etmenleri belirlemektir. Araştırmanın örneklemi tesadüfi örnekleme yöntemiyle seçilen 400 üniversite öğrencisi olarak belirlenmiştir. Veri toplama aracıları olarak kişisel bilgi formu, yaşam doyumu ölçeği, BAPİ internet formu, gelişmeleri kaçırma korkusu ölçeği, Rosenberg benlik saygısı ölçeği, beş faktör kişilik ölçeği ve erişkin dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu kendi bildirim ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS paket programı kullanılmıştır.Araştırma sonucunda; gelişmeleri kaçırma korkusunun dersleri sıkıcı bulan, saat başı, özellikle ders esnasında sosyal medyayı kontrol eden ve 1. Sınıfta okuyan öğrencilerde daha yüksek olduğu bulunmuştur. Ayrıca internet bağımlılığı, nevrotik özellikler,dikkat eksikliği ve hiperaktivite ile GKK arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Benlik saygısı ve yaş ile GKK arasındaki ilişkisinin ise ters yönlü olduğu tespit edilmiştir. GKK'nın ortaya çıkmasında etkili olabilecek etmenler ise internet bağımlılığı, nevrotik özellikler ve dürtüsellik olarak belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Gelişmeleri kaçırma korkusu, ilişkili etmenler, internet bağımlılığıen_US
dc.description.abstractSocial networks have become indispensable of our lives with the spread of the internet. The increase of time spent on social networks and the state of not being informed about the developments have led to appear a new consept of fear of missing out. The purpose of this research was determined that the level of fear of missing out and related factors among university students.The sample of the research have been determined 400 university students by random samply method. The data were collected using personal information form, life satisfaction scale, BAPİ internet form, fear of missing out scale, rosenberg self-esteem scale, five factor personality scale and Adult ADHD Self-Report Scale. SPSS statistical software package was used in the analysis of the data. As a result of research was found that fear of missing out was found to be higher at finding lessons boring, students who checked social media at the beginning of hour and especially in during the course and students studying in the first grade. In addition, it was determined that internet addiction, neurotic features, attention deficit and hyperactivity have a positive relationship between FoMO. And was found to be opposite relationship between self- esteem, age and FoMO. İnfuential factors in the emergence of FoMO is determined Internet addiction, impulsivity and neurotic features. Keywords: Fear of missing out, related factors, internet addictionen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectResearch Subject Categories::SOCIAL SCIENCESen_US
dc.subjectResearch Subject Categories::SOCIAL SCIENCES::Social sciences::Psychologyen_US
dc.titleÜniversite Öğrencilerinde Sosyal Ortamlarda Gelişmeleri Kaçırma Korkusunun Düzeyi ve İlişkili Etmenleren_US
dc.title.alternativeThe Level of Fear of Missing Out and Related Factors Among University Studentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster