Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaplan, Sabahattin
dc.date.accessioned2020-10-25T13:35:57Z
dc.date.available2020-10-25T13:35:57Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/2460
dc.descriptionDanışman: PROF. DR. B. AYKUT ARIKAN Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / İşletme Anabilim Dalı Konu: İşletme = Business Administrationen_US
dc.description.abstractBu çalışma, "Teknoloji Liderliği, Sosyal Medya Kullanımı ve Havayolu Şirketi Çalışanlarının Twitter Kullanımına Yönelik Bir Araştırma" başlığı altında ele alınmıştır. Dolayısıyla, havayolu işletmelerinin Twitter kullanım düzeylerini belirlemek için literatür taramaları yapılmış ve tezin başlığına yönelik temel konulara yer verilmiştir. Liderlik, belirlenen hedeflere ve amaçlara ulaşabilmek amacıyla bilinçli bir şekilde bireyleri yönlendirebilme ve etkileyebilme gücü olmaktadır. İyi bir lider ise, profesyonel anlamda başarıya ulaşabilmek amacıyla kendisini takip eden bireyleri motive eden, ikna yeteneğini iyi bir şekilde kullanabilen kişilerdir. Liderlik ise işletme ya da toplumlarda değişimi başlatmak ve sonuca ulaşılması sürecini ortaya koymaktır. Yöneticilerin, teknolojik alandaki gelişmeleri çalıştıkları işletmeye entegre ederken ne düzeyde bilgili oldukları büyük önem taşımaktadır. İşletme yöneticilerinin kendi sorumluluğu altında bulunan işletmeleri yeni ortaya çıkan teknolojilerle uyumlu hale getirmesi gerekmektedir. Çalışanların ise işletmeyle uyumlu hale getirilen teknolojilerden en iyi şekilde yararlanabilmesi için sürekli ve ilgi çekici bir öğrenme sistemi oluşturulması gerekmektedir. Teknoloji hususunda yeterli düzeyde beceriye ve bilgiye sahip olan işletme yöneticileri, bulundukları çağın gerektirmiş olduğu bütün eğitim teknolojilerini kullanabilmektedir. İşletmelerin teknolojik alandaki yenilikleri izlemesi, ortaya çıkan yeniliklere yönelik girişimlerde bulunması vb. gibi durumlardan dolayı yöneticilere büyük bir sorumluluk yüklenmektedir. Dolayısıyla, işletme yöneticileri bilişim teknolojilerine yönelik alanlarda çalışan bireylere öncülük etmek, teknolojilerin kullanılması konusunda onları teşvik ederek yönlendirmek zorunda olmaktadırlar. Teknolojik alandaki hızlı gelişmeler sonucunda işletme yöneticilerinden kendilerini bu gelişmelere uyarlayabilmeleri beklenmektedir. Bu anlamda teknoloji lideri ise, içinde bulunulan çağın getirmiş olduğu yenilik ve gelişmeler için işletme altyapısını en iyi şekilde oluşturabilen, işletmelerin gelişmelere ayak uydurabilmesi için gerekli olan ortamı hazırlayabilen kişilerdir. Teknolojik anlamdaki gelişmeler, sosyal medyayı da insan yaşamının ayrılmaz bir parçası durumuna getirmiştir. İnternet altyapısına sahip uygulamalardan meydana gelen sosyal medya kullanımı da gün geçtikçe artmaktadır. Dolayısıyla iletişim genellikle sosyal medya üzerinden gerçekleştirilmektedir. İnsanlar sosyal medya yardımı ile düşüncelerini paylaşabilmekte ve farklı pek çok fikir ortaya koyabilmektedirler. İşletmelerde çalışanların büyük çoğunluğu da sosyal medya kullanmaktadır. Teknoloji liderleri de sosyal medya aracılığı ile çalışanları ile iletişim kurabilmekte ve onları teşvik edici girişimlerde bulunabilmektedir. Bu çalışmanın araştırma bölümü için uygulanacak olan anketler, Türk Hava Yolları-Anadolu Jet, Pegasus, AtlasGlobal ve Onur Air çalışanları üzerinde uygulanmıştır. Araştırma bölümündeki analizler ile; liderlik, teknoloji liderliği ve sosyal medya ilişkisi ortaya konulmuştur. Araştırmanın evrenini söz konusu havayolu işletmelerinde çalışan 950 kişi oluşturmakla birlikte araştırmanın örneklemi için ise araştırma kapsamında ele alınacak olan 420 kişiye anket uygulanmıştır. Araştırmada teknoloji liderliği özyeterliğinin (alt boyutları olan vizyoner liderlik, dijital çağ öğrenme kültürü, profesyonel uygulamada mükemmellik, sistematik gelişim ve dijital vatandaşlığın) sosyal medya kullanımı (alt boyutu olan özgürlük alanı değişkeni) üzerinde etkisini karşılaştırmak için yapılan regresyon analizi sonunda; herhangi bir etki, bir ilişki bulunamamıştır. Araştırma sonucunda elde edilen regresyon denklemi içinde yer alan değişkenlere ait bütün değer seviyelerinin (p>0,05)'ten büyük olduğu görülmektedir. Bu sonuç modelde yer alan değişkenlerin β katsayılarını istatistik açısından anlamsız ve geçersiz kılmaktadır. Ulaşılan bu sonuçla ilgili ilave araştırma ve değerlendirme yapılması uygun olabilir. Araştırma için yapılan regresyon analizi sonucunda, dijital vatandaşlığın, sosyal medya kullanım amacı üzerinde, anlamlı ve pozitif yönlü bir ilişkiye sahip olduğu tespit edilmiştir. İşletme yöneticilerinin bilgi ve teknoloji kaynaklarının etkin kullanımı için fırsat sağlayarak bu alandaki gelişimleri desteklemesi ile çalışanlar sosyal, etik ve yasal konularda bilgi sahibi olarak sorumluluklarının farkında, güvenli ve güvene dayalı bir şekilde sosyal etkileşimlerini mümkün kılacak ve kendilerini geliştirmeleri için bir fırsat ve imkan olarak değerlendirilebilecektir.en_US
dc.description.abstractThis study was dealt with under the title of "Technology Leadership Adequacy, Social Media Use and A Research on Airline Company Employees Use of Twitter." Therefore, literature surveys were conducted to determine the level of use of airlines in Twitter, and the main topics for the title of the thesis were included. Leadership has the power to direct and influence individuals consciously in order to achieve the goals and objectives set. A good leader is a person who motivates individuals who follow him / herself in order to achieve success in a professional sense and who can use the ability of persuasion in a good way. Leadership has begun to initiate a change or a change in societies, but the process of reaching a conclusion. It is of great importance that managers are knowledgeable in integrating developments in the technological field into the business they work in. Business managers are required to align the enterprises under their responsibility with new emerging technologies. Employees need to create a continuous and interesting learning system in order to make the most of the technologies that are compatible with the business. Business managers who have sufficient skills and knowledge about technology can use all the educational technologies required by their age. Businesses to follow innovations in the technological field, to make initiatives to innovate, etc. managers have a great responsibility for such situations. Therefore, it is necessary for business managers to lead the individuals working in the fields of information technologies and to encourage them to use the technologies. As a result of rapid developments in the technological field, business managers are expected to adapt themselves to these developments. In this sense, the technology leader is the person who can create the infrastructure in the best way for the innovations and developments brought about by the current era and prepare the environment necessary for the enterprises to keep up with the developments. Technological developments have made social media an integral part of human life. Social media usage, which consists of applications with internet infrastructure, is increasing day by day. Therefore, communication is usually carried out through social media. People can share their thoughts with social media and put forward many different ideas. Most of the employees work in social media. Technology leaders can communicate with their employees through social media and engage in initiatives that encourage them. The questionnaires to be applied for the research part of this study have been applied on Turkish Airlines-Anadolu Jet, Pegasus, AtlasGlobal and Onur Air employees. With the analysis in the research section; The relationship between leadership, technology leadership and social media is discussed. The population of the study consisted of 950 people working in the aforementioned airline companies and the sample of the study consisted of 420 people who will be studied within the scope of the research. At the end of the regression analysis to compare the effect of technology leadership self-efficacy (visionary leadership, digital age learning culture, excellence in professional practice, systematic development and digital citizenship) on social media use (sub-dimension freedom domain variable) in the research; no effect, no relation was found. It is seen that all the value levels of the variables in the regression equation obtained as a result of the research are greater than (p> 0.05). This result makes the β coefficients of the variables in the model meaningless and invalid in terms of statistics. It may be appropriate to conduct additional research and evaluation on this conclusion. As a result of the regression analysis conducted for the research, it has been determined that digital citizenship has a meaningful and positive relationship on the purpose of social media use. Providing opportunities for the effective use of information and technology resources by business executives, supporting the developments in this field will enable employees to have social interactions in a socially, ethical and legal manner, aware of their responsibilities, safely and reliably, and can be considered as an opportunity and opportunity to improve themselves.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectLideren_US
dc.subjectLiderliken_US
dc.subjectTeknoloji Liderliğien_US
dc.subjectMedyaen_US
dc.subjectSosyal Medyaen_US
dc.subjectTwitteren_US
dc.subjectLeaderen_US
dc.subjectLeadershipen_US
dc.subjectTechnology Leadershipen_US
dc.subjectMediaen_US
dc.subjectSocial Mediaen_US
dc.titleTeknoloji liderliği, sosyal medya kullanımı ve havayolu şirketi çalışanlarının Twitter kullanımına yönelik bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeTechnology leadership adequacy, social media use and a research on airline company employees use of Twitteren_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess