Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAtasoy, Taner
dc.date.accessioned2018-12-06T10:25:50Z
dc.date.available2018-12-06T10:25:50Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/231
dc.description02.08.2019 tarihine kadar kullanımı yazar tarafından kısıtlanmıştır. Danışman: Kubilay Çimenen_US
dc.description.abstractBu çalışmada; ortam faktörünün açık ve kapalı alanda zihinsel engelli sporculara uygulanan hareket eğitiminin bireyler üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu, 15 ile 20 yaş arası eğitilebilir ve öğretilebilir durumdaki zihinsel engelli 12 bayan ve 12 erkek toplamda 24 sporcudan oluşturmaktadır. Açık ve kapalı alanda İki ayrı çalışma gurubunu oluşturan bireylerin 6 sını bayan ve 6 sını erkek olmak üzere 12 sporcu teşkil etmektedir. Bu alanda etkin bir uygulama yöntemi olarak kullanılan ve verimli sonuçları tecrübe edilmiş bulunan, Me ndil kapmaca, kör ebe, yakar top, istop oyunları ve motorik beceriyi ölçmek için parkur testi kullanılmıştır. Araştırmamızın ana unsurlarından birini teşkil eden (açık ve kapalı alan) çalışmalarını 3 farklı yöntem, (eğitsel oyunlar gurup ölçüm testi, eğitsel oyunlar bireysel ölçüm testi, parkur ölçüm testleri) ve 3 farklı kıyas (alan kıyaslaması, cinsiyet kıyaslaması, yaş kıyaslaması) kullanarak gerçekleştirilmiştir. Bu ölçümler yapılan her test için kendi içerisinde farklı kazanım puanlaması ile değerlendirilmiştir. Bu değerlendirmeler; bireysel kazanım, grupsal kazanım ve motorik kazanım olarak da ifade edilebilir. Gruplar arasındaki farklılıklar incelenirken değişkenlerin normal dağılımdan gelmemesi nedeniyle Mann Whitney U Testinden yararlanılmıştır. Birim sayılarının 20 den fazla olması nedeniyle Mann Whitney U Testi için standartlaştırılmış p değerleri verilmiştir. Verilerin analizinde SPSS 22,0 paket programı kullanılmıştır. Eğitsel oyunlara ilişkin Cronbach alfa kat sayısı 0,692; parkur testlerine ilişkin Cronbach alfa kat sayısı 0,506 bulunmuştur. Açık ve kapalı alanlarda oynanan oyunların uyum ve algı puanı bakımından farklılığın olup olmadığı belirtmek için Mann Whitney testi uygulanmıştır. Uygulanan test sonucunda, kapalı alandaki bireylerin uyum ve algı düzeylerinin, açık alandaki bireylerden daha yüksek olduğu gözlenmiştir. Motorik beceriyi ölçmek için uygulanan 4 parkur testine ilişkin tanımlayıcı istatistiklere baktığımızda kapalı alandaki motorik becerinin açık alandan daha yüksek olduğu söylenebilir. Parkur testlerine ilişkin %95 güven düzeyinde Mann-Whitney testine göre kapalı alandaki motorik becerinin açık alandaki motorik beceriden istatistiksel olarak anlamlı farklılaştığı söylenebilir. Kör ebe ve istop gibi bireysel oyunlarda erkeklerin kapalı alanda daha başarılı olduğu söylenebilir. Cinsiyete bakılmaksızın her iki oyunda da 16 yaş başarılı olunan ideal yaş olarak bulunmuştur. Takım ve bireysel oyunları değerlendirdiğimizde; bireysel oyunlarda erkekler, takım oyununda bayanlar kapalı alanda daha başarılı olmuşlardır. Her iki oyunda da 15,20 yaş aralığında 16 yaş ideal başarılı olma yaşı olarak tespit edilmiştir. Ele alınan iki takım (mendil kapmaca ve yakar top), iki birey (kör ebe, istop) oyunu için 15,20 yaş düzeyi değerlendirildiğinde sosyal uyum ve sosyal algı bakımından 16 yaş düzeyinin ve kapalı alanın daha başarılı olduğunu, cinsiyete göre oyundan elde edilen başarının oyunun birey ve takım oyunu olmasına göre değişeceği gözlemlenmiştir. Kapalı alandaki bireylerin uyum ve algı düzeylerinin ve motorik becerisinin, açık alandaki bireylerden daha yüksek olduğu gözlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate the effects of environment factor on individuals within the scope of indoor and outdoor movement education provided with mentally disabled athletes. Working group of the study consists of totally 24 trainable and teachable athletes 12 of which are female and 12 of which are male between the ages of 15-20. The number of individuals consisting two separate working groups for indoor and outdoor area is 12 and 6 of them are female athletes whereas the other 6 are male athletes. Puss in the handkerchief, blind man's buff, dodgeball and stop games which are effectively used in this area and yield efficient results as well as a track test intended for the measurement of motor skill were applied. The indoor and outdoor activities constituting one of the main components of our study were performed with 3 different methodologies (group measurement test for educational games, individual measurement test for educational games, track measurement tests) and 3 different comparison items (area comparison, gender comparison and age comparison). These measurements were assessed with a different acquisition score for each test conducted. Such assessments can also be expressed as individual acquisition, group acquisition and motor acquisition. Mann Whitney U Test was used during the examination of the differences between the groups in question as the variables did not have a normal distribution. Standardized p values were given for Mann Whitney U Tesy because of the fact that the number of units was more than 20. SPSS 22.0 package program was made use of for the sake of data analysis. The Cronbach's alpha coefficient for educational games was found to be 0,692 whereas the Cronbach's alpha coefficient for track tests was calculated as 0,506. Mann Whitney test was applied to reveal that the games performed at indoor and outdoor areas are not different in terms of coherence and perception score. As a result of such test, it was observed that the coherence and perception level of the individuals at indoor area had been higher than the individuals at outdoor area. When we review the descriptive statistics with regard to 4 track tests intended for the measurement of motor skills, it can be said that the motor skills at indoor area are higher than the outdoor area. It can also be said that the motor skills at the indoor area differ from the motor skills at the outdoor area with a statistical significance according to Mann-Whitney test with 95% reliability level for the track tests. It is possible to say that male athletes are more successful at indoor area in individual games such as blind man's buff and stop. The age of 16 was founded to be the ideal age for success in both games regardless of gender. When we assess group and individual games, male athletes were more successful in individual games at indoor area and female athletes were more successful in team games at indoor area. The age of 16 was accepted as ideal success age at the range of 15-20 in both games. When we assess the age range of 15-20 for two team games (puss in the handkerchief and dodgeball) and two individual games (blind man's buff and stop), it was observed that the age of 16 and indoor area had been the factors of success in terms of social coherence and social perception and the success of the game based on gender would vary depending on the type of game –either individual or team game. It was also concluded that the coherence and perception level of the individuals at indoor area had been higher than the ones at outdoor area.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectResearch Subject Categories::SOCIAL SCIENCES::Social sciences::Social work::Sports researchen_US
dc.subjectResearch Subject Categories::SOCIAL SCIENCES::Social sciences::Social work::Disability researchen_US
dc.title15-20 Yaş Arası Bay-Bayan Zihinsel Engelli Sporculara, Açık ve Kapalı Alanlarda Uygulanan Hareket Eğitimi Çalışmalarının, Sonuçlarının Karşılaştırılmasıen_US
dc.title.alternative15-20 Years Old MEN - WOMEN's Mentally Disabled Athletes , the Comparison of Movement of Education Study Conclusion on and Off Fielden_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster