Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBegtimur, Mehmet Emin
dc.contributor.authorMazıcı, Nurşen
dc.date.accessioned2020-07-19T22:12:44Z
dc.date.available2020-07-19T22:12:44Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.issn2630-6220
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/2318
dc.description.abstractİletişim alanında, kitle iletişim araçlarının etkilerini ölçmeye yönelik araştırmalar neredeyse yüzyıl önce başlamıştır. Bu süreçte, farklı araştırmacı ve kurumlar tarafından farklı metotlarla etki araştırmaları yapılmış ve araştırma sonuçları da farklı amaçlar için kullanılmıştır. İlk başlarda gerçekleştirilen etki araştırmalarında siyasi haberlerin etkilerine odaklanılmışken, zamanla şiddet ve ekonomi haberlerinin okur üzerindeki etkileri de araştırma konusu olmuştur. Kitle iletişim araçlarında politika, ekonomi ve şiddet haberlerinden sonra büyük bir öneme sahip olan magazin haberleri, gerek gazetecilerin gerekse medya kuruluşlarının vazgeçilmezidir. Siyasi baskı, kârı arttırma ve kolay olanı yakalama gibi nedenlerden dolayı magazin içerikli haber ve programlar yaygınlık kazanmaktadır. Bu çalışmada, kitle iletişim araçlarında büyük bir yer tutan magazin haberlerinin, özellikle de internet gazetelerindeki magazin haberlerinin okurların tüketim alışkanlığıyla ilgili tutum ve davranışları üzerindeki etkilerine odaklanılmıştır. Anket araştırması yöntemiyle gerçekleştirilen bu çalışma, magazin haberlerinin okurların tüketim alışkanlığı üzerinde orta düzeye bir etkiye sahip olduğu sonucunu ortaya koymuştur.en_US
dc.description.abstractIn the field of communication, research measuring the effects of mass media have started a century ago. In this period, impact measuring researches has been made by different researchers and institiutions with different methods and the results had been used for various purposes. While first studies focused on the effects of the political news, the effects of violence and economic news on readers have started to become the themes of communication studies in time. Besides political, violence and economic news, the magazine news has an important place in mass media and has become an indispensable lifesaver for journalists and media organizations. Due to political oppression and intention of raising the profit, the magazine-related news and programs are becoming popular. In this study, it was focused on the effects of magazin news on the attitude and the behavior of redears about their consumption habits. By employing survey research method, this essay reveals that the magazine news in the Internet newspapers has intermediate effects on consumption habits of readers.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMARMARA UNIV, FAC COMMUNICATION, NISANTASI CAMPUS COMMUNICATION FAC, BUYUKCIFTLIK ST NO 6 NISANTASI, SISLI, ISTANBUL, 34365, TURKEYen_US
dc.relation.isversionof10.17829/turcom.749208en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectEtki Araştırmalarıen_US
dc.subjectMagazin Haberien_US
dc.subjectOkuren_US
dc.subjectTüketim Alışkanlığıen_US
dc.subjectAnket Araştırmasıen_US
dc.subjectEffect Studiesen_US
dc.subjectMagazine Newsen_US
dc.subjectReadersen_US
dc.subjectConsumption Habiten_US
dc.subjectSurveyen_US
dc.titleMagazin Haberlerinin Okurların Tüketim Alışkanlığı Üzerindeki Etkilerien_US
dc.title.alternativeThe Effects of Magazine News on Consumption Habits of Readersen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofTURKIYE ILETISIM ARASTIRMALARI DERGISI-TURKISH REVIEW OF COMMUNICATION STUDIESen_US
dc.departmentUygulamalı Bilimler Yüksekokuluen_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0003-4458-3976en_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0001-9938-5956en_US
dc.identifier.issue35en_US
dc.identifier.startpage211en_US
dc.identifier.endpage237en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess