Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKarayaşar, Ertan, Meryem
dc.date.accessioned2020-06-23T19:42:47Z
dc.date.available2020-06-23T19:42:47Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019-04-17
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/2254
dc.descriptionDanışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ FATİH BAL Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Psikoloji Anabilim Dalı / Klinik Psikoloji Bilim Dalı Konu: Psikoloji = Psychologyen_US
dc.description.abstractSınav kaygısı kişilerin diğer alanlarda de gergin olmasına sebep olur. Kişilerin kendileri hakkındaki olumsuz düşünceleri ve endişeleri bilişsel organizasyon becerilerini olumsuz etkilemektedir, kendini ifade etmede, topluluk içinde konuşmada, münazaralarda kendi fikirlerini öne sürme gibi konularda gergin olurlar ve adın atmakta zorlanırlar. Öğrencilerin bilimsel açıdan sergilemiş oldukları başarı ya da başarısızlık, öğrencinin içinde yaşadığı toplum, ebeveynleri ve kendisi açısından da büyük anlamlar taşımaktadır ve gelecek yaşamı idame ettirebilmek açısından büyük önem taşımaktadır. Bilimsel açıdan başarılı olmak toplumun kalkınması ve sosyal yaşamı idame edebilmek için en önemli ve birincil güç olarak bilinmektedir. Böyle düşünüldüğünde de eğitime yapılan yatırımlar uzun vadede toplumsal kalkınmaya yardımcı olabileceğinden de önemlidir. Bilimsel başarı ya da başarısızlık, öğrencinin hissel ve ruhsal özellikleriyle de ilişkili olduğu düşünülmüştür. Bilimsel başarı ile benlik saygısı, yalnızlık ve utangaçlık arasında anlamlı ilişkiler olduğu gözlenmiştir. Yine, yalnızlık ile depresyon arasında anlamlı ve etkileyici bir ilişki bulunduğu görülmüştür. Amaç: Bu çalışmanın amacı lise giriş sınavına hazırlanan öğrencilerin sınav kaygısı ile başarısızlık nedenleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Gereç ve Yöntem: Araştırmanın evrenini İstanbul ilinde bulunan liseye giriş sınavına hazırlanan öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi İstanbul İline bağlı Tuzla İlçesi'nde bulunan özel bir kolejin liseye giriş sınavı hazırlık grubunda yer alan 7. ve 8. sınıfta okuyan tüm sorulara eksiksiz cevap veren 100 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada Kişisel Bilgi Formu, Sınav Kaygısı Ölçeği, Başarısızlık Nedenleri Anketi kullanılmıştır. Veri toplama ölçekleri ile elde edilen veriler bilgisayar ortamına sayısal ifade olarak girilmiş ve bu veriler sosyal bilimler için istatistik paket programı (spss 18) kullanılarak istatistiksel sonuçlara dönüştürülmüştür. Bulgular: Öğrencilerin cinsiyetlerine göre yeterince hazırlanamamakla ilgili endişeler alt boyutları arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Yeterince hazırlanamamakla ilgili endişeler kızlarda daha yüksek çıkmıştır. Öğrencilerin yaşlarına göre başkalarının sizi nasıl gördüğü ile ilgili endişeler alt boyutları arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Başkalarının sizi nasıl gördüğü ile ilgili endişeler 14 yaşındaki kişilerde yüksektir. Öğrencilerin çocuk sırasına göre başkalarının sizi nasıl gördüğü ile ilgili endişeler alt boyutu puanları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür. Öğrencilerin çocuk sırasına göre kendinizi nasıl gördüğünüzle ilgili endişeler alt boyutu puanları arasında anlamlı bir farklılık görülmüştür. Kendinizi nasıl gördüğünüzle ilgili endişeler ilk çocukta yüksek iken son çocuklarda düşüktür. Öğrencilerin anne baba birliktelik durumuna göre kendinizi nasıl gördüğünüzle ilgili endişeler alt Boyutları arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Kendinizi nasıl gördüğünüzle ilgili endişeler anne baba ayrı olanlarda yüksektir. Öğrencilerin davranış biçimlerine göre başkalarının sizi nasıl gördüğü ile ilgili endişeler alt boyutu puanları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür. Öğrencilerin davranış biçimlerine göre kendinizi nasıl gördüğünüzle ilgili endişeler alt boyutu puanları arasında anlamlı bir farklılık görülmüştür. Kendinizi nasıl gördüğünüzle ilgili endişeler saldırgan davranış biçimlerinde yüksek iken sakin olanlarda en düşüktür.en_US
dc.description.abstractTest anxiety causes people to be nervous in other areas. Negative thoughts and anxieties about themselves have negative effects on their cognitive organization skills so they become nervous and difficult to name, expressing themselves, talking within the community, putting their own ideas in their own lives.The success or failure of the students to be exhibited scientifically which is important for students and their parents. Scientific success is recognized as the most important and primary force for social development and social life.In this sense, it is also important that educated investments can help social development in the long run.Scientific success is also thought to be related to the individual's and mental characteristics of the student.It has been observed that there is a significant relationship between scientific achievement and self-esteem, loneliness and shyness. There was a meaningful and impressive relationship between loneliness and depression. Goal: Aim of the this study is examine to relationships between test anxiety and cause of failure for students who are preparing to high school exam. Materials: Universe of the study is student who are preparing to high school exam in Istanbul.The sample of the research consists of 100 students who answered all the questions in 7th and 8th grade in high school preparatory group in a private college in Tuzla District of İstanbul. Personal Information Form, Test Anxiety Scale, Failure Reason Questionnaire were used in the study.The data obtained with the data collection scales were entered into the computer environment as numerical expressions and this data was converted to statistical results using statistical package program (SPSS 18) for social sciences. Results: There was a significant difference between the subscales of concern about not being prepared adequately according to the gender of the students. The worries about not being able to prepare enough are higher in girls.There was a significant difference between the sub-dimensions of the anxieties about how others see you according to the age of the students. Concerns about how others see you are high at 14 years old.There was no significant difference between the scores of the students' anxiety subscale about how they saw you compared to the children's order. There was a significant difference etween the scores of worrying subscale about how pupils perceived themselves as children. Concerns about how you see yourself are high in the first child and low in the last child.There was a significant difference between sub-dimensions of worries about how you see yourself according to pupil-parental status. Concerns about how you see yourself are high when parents are separate. It was seen that there was no meaningful difference between the scores of the anxiety subscale about how others see you according to the way students behave. There was a significant difference between subscale scores on how you see yourself according to students' behavior patterns. Concerns about how you see yourself are high in aggressive forms of behavior, but the lowest in calm ones.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectSınav Kaygısıen_US
dc.subjectKaygıen_US
dc.subjectBaşarısızlık Nedenleren_US
dc.subjectExam Anxietyen_US
dc.subjectAnxietyen_US
dc.subjectFailure Reasonsen_US
dc.titleLise giriş sınavına hazırlanan öğrencilerin sınav kaygısı ile başarısızlık nedenleri arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamine to relationships between test anxiety and cause of failure for students who are preparing to high school examen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess