Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYıldız, Furkan
dc.date.accessioned2020-06-20T13:14:12Z
dc.date.available2020-06-20T13:14:12Z
dc.date.issued2020en_US
dc.date.submitted2020-02-25
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/2232
dc.descriptionDanışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ MELDA KEÇECİ Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Anabilim Dalı / İşletme Bilim Dalı Konu: İşletme = Business Administrationen_US
dc.description.abstractİnsan kaynakları yönetiminin doğuşu 1980'li yıllara dayanmaktadır. Bu tarihten itibaren de insan kaynakları kavramı kullanılmaya başlanmış. İnsan kaynakları yönetimi, çalışanların diğer literatürlerle birlikte nasıl istihdam ve nasıl yönlendirileceği etkinliğine odaklanır. Bu çalışmaların bütünü, çalışanların ihtiyaçlarını, beklentilerini ve işletmenin hedeflerine yönelik araştırmalardan oluşmaktadır. İşletmelerde personel giriş-çıkış sirkülasyonu fazla olunca işletmeye maliyeti de fazla olur. Bu durum firmanın mevcut personeline ve aynı zamanda işletme durumuna piyasada negatif etki olarak yansır. Dolayısıyla günümüzde iç müşteri olarak adlandırılan işletmenin mevcut çalışanlarına yönelik yapılan örgütsel bağlılık ve motivasyon çalışmaları bu yaşanan olumsuzlukları önlemeye yöneliktir. Çalışanların örgütsel bağlılıklarının ve motivasyon düzeylerinin işletmeler açısından ne derece önemli olduğu son yıllarda ortaya çıkmıştır. İşletmeler tarafından çalışanların performansına yönelik yapılan iyileştirme çalışmalarının içinde motivasyon ve örgütsel bağlılık kavramlarının önemi büyüktür. Çalışan motivasyonu, işyerinde departmanın ve hatta şirketin performansını yönlendiren en kritik unsurdur. Çalışanları motive etmek düzenli bir rutin gerektirmektedir. Bazı araştırmalar gösteriyor ki birçok şirket, motivasyonu düşük ve şirketine bağlı olmayan çalışanlara sahip, ortalama çalışanların sadece %13'ü işlerine ve kurumlarına bağlı bir şekilde çalışmaktadır. Çalışan motivasyonunun önemli olmasının birçok nedeni vardır. Esas nedeni, şirket yönetiminin hedefleri ile buluşmasını sağlayan en önemli unsurdur. Motive ve bağlı çalışanları olmayan bir şirket önemli riskler ve kırılganlıklar taşımaktadır. Motive çalışanlar, üretkenliği arttırabilir ve kurumun çok daha yüksek seviyelerde çıktı elde etmesine olanak sağlar. Örgütsel bağlılık, çalışanların işletmenin amaç ve değerlerine yüksek düzeyde inanması ve kabul etmesi; işletmenin amaçları için yoğun çaba ve gayret sarf etme isteği; örgütte kalmak ve örgüt üyeliğini sürdürmek için duydukları güçlü arzu şeklinde tanımlanabilir. Örgütsel bağlılığı olan çalışanlar daha uyumlu, daha doyumlu, daha üretken olmakta, daha yüksek derecede sadakat ve sorumluluk duygusu içerisinde çalışmakta ve böylece örgütte daha az maliyete neden olmaktadır. Bu araştırmada saha satış temsilcilerinin örgütsel bağlılığını ve motivasyon düzeylerini etkileyen faktörlerin neler olduğunu belirlemek, çalışanları ne derecede etkilediğini saptamaktır. Bu verilerin elde edilmesi için iki adet ölçek aracılığıyla saha satış temsilcilerine anket uygulanmıştır. Anket sonucundaki veriler istatistik paket programı olan SPSS 23 programında analiz edilmiş, yorumlanmış ve öneriler oluşturulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe roots of human resources management dates back to 1980's. Since then, human resources management has been used for human resources. Human resources management focuses on the effectiveness of how to employ and guide employees with the help other literatures. All of these studies consist of researches aimed at the needs, expectations and objectives of the employees. When the personnel entry-exit circulation is more in the enterprises, the cost becomes more for the enterprise. This situation reflects a negative impact both on the current personnel of the firm and on the operating situation in the market. Therefore, the organizational commitment and motivation studies made for the current employees of the company, which is called as internal customer, are aimed at preventing these problems. Recently, for the enterprises, the importance of organizational commitment and motivation levels of the employees has emerged. Motivation and organizational commitment are the concepts of which have great importance in the improvement works carried out by the enterprises for the performance of the employees. The most critical factor which drives the performance of the department and even the company in the workplace is employee's motivation. A regular routine is needed to motivate employees. Some research shows that; many companies have employees who are low motivated and non-affiliated to their job, averagely only 13% of employees work in a way that depends on their jobs and institutions. There are remarkable reasons why employee motivation is important. The main reason is the most significant factor that enables the company management to meet its objectives. A company which has unmotivated and non-affiliated employees carries significant risks and vulnerabiliry. Motivated employees can increase productivity and enable the enterprise to achieve much higher levels of output. Organizational commitment means that employees believe and accept the goals and values of the business at a high level;the willingness to make intensive exert for the purposes of the enterprise; can be defined as strong desire of employees to stay and maintain membership in the organization. Employees with organizational commitment are more cohesive, more saturated, more productive, work with a higher degree of loyalty and sense of responsibility, resulting in less cost for the organization. The aim of this study is to determine the factors that affect the organizational commitment and motivation levels of field sales representatives and to what extent they affect employees. A survey was applied to the sales representatives via two scales in order to obtain this data. The results of the survey were analyzed in SPSS 23 program which is a statistical package program then the results are interpreted and recommendations were created.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectÖrgütsel bağlılıken_US
dc.subjectörgüten_US
dc.subjectörgütsel bağlılık düzeyien_US
dc.subjectmotivasyonen_US
dc.subjectmotivasyon düzeyien_US
dc.subjectçalışan motivasyonuen_US
dc.subjectçalışan bağlılığıen_US
dc.subjectsaha satış temsilcisien_US
dc.subjectOrganizational commitmenten_US
dc.subjectorganizationen_US
dc.subjectorganizational commitment levelen_US
dc.subjectmotivationen_US
dc.subjectmotivation levelen_US
dc.subjectemployee motivationen_US
dc.subjectemployee engagementen_US
dc.subjectfield sales representativeen_US
dc.titleSaha satış temsilcilerinin örgütsel bağlılık ve motivasyon düzeyi arasındaki ilişki: Bir üretim işletmesi üzerine araştırmaen_US
dc.title.alternativeField sales representatives relationship between organizational commitment and motivation levels: Research on a production businessen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess