Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÜrkmez, Derya
dc.date.accessioned2020-04-07T18:21:08Z
dc.date.available2020-04-07T18:21:08Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.issn2148-4287
dc.identifier.issn2148-7189
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/2044
dc.description.abstractMarkaların varlığını ve faaliyetlerini sürdürmesini tehdit eden kriz durumları 21. yüzyılda yeni medya teknolojisi ile farklı bir boyut kazanmıştır. Markalar sosyal medyada kendilerine karşı yapılan içerik paylaşımlarının önüne geçmeye çalışsalar da internetin bireylere sağladığı hızlı ulaşım ve etkileşim avantajı bu durumu başarısız kılabilmektedir. Bu çalışmada Aralık 2016’da gerçekleşen Watsons krizi marka açısından değil, bireylerin markaya karşı toplumsal sorumluluk bağlamında sosyal medya üzerinden örgütlenmeleri ele alınmıştır. Bir mikroblog olan Twitter üzerinden #WatsonsBoykot hashtagi altında girilen 200 iletiden yirmi tanesi örneklem olarak alınıp, içerik analizi ile incelenmiştir.en_US
dc.description.abstractCrisis situations, which are a threat to brands to sustain their existences and activities, have acquired a different dimension, as a new media technology has arisen in the 21st century. Even though brands try to prevent social media posts against them, they can fail due to the rapid access and interaction advantages that the internet provides individuals. In this study, the Watsons crisis, which took place in 2016, will be considered not from the viewpoint of brands but, the individuals' organizations via social media in the context of social responsibility against the brands are discussed. Twenty of the 200 messages written under the hashtag of #WatsonsBoykot on Twitter, a microblog, was taken as a sample and analyzed through content analysis, Twitter.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Pressen_US
dc.relation.isversionofhttps://doi.org/10.17336/igusbd.541514en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectdijital aktivizmen_US
dc.subjectSosyal Medyaen_US
dc.subjectboykoten_US
dc.subjectkriz iletişimien_US
dc.subjectTwitteren_US
dc.subjectdigital activismen_US
dc.subjectSocial Mediaen_US
dc.subjectboycotten_US
dc.subjectcrisis communicationen_US
dc.titleDijital Aktivizm Olarak Sosyal Medyada Boykot Çağrıları: Watsons Krizi Örneğien_US
dc.title.alternativeBoycott Calls on Social Media as Digital Activism: The Case of Watsons Crisisen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofİstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentİstanbul Gelişim Üniversitesien_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0001-8866-4634en_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage106en_US
dc.identifier.endpage125en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess