Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇöp, Serdar
dc.contributor.authorDoğanay, Ali
dc.date.accessioned2020-04-04T20:41:16Z
dc.date.available2020-04-04T20:41:16Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.issn2148-4287
dc.identifier.issn2148-7189
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/2040
dc.description.abstractBu araştırma otel işletmelerinde liderlerin astlarıyla kurdukları iletişimin onların iş tatminini ve performansını hangi ölçüde değiştirdiğini ortaya koymak ve sonuçlarını tartışmak amacıyla gerçekleştirilmiştir. İstanbul’da faaliyet gösteren 4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerinde çalışan 280 kişi araştırmaya katılmış, yapılan analiz neticesinde lider iletişim algısının çalışanların performans ve iş tatmini üzerinde etkisi olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Çalışan profilinin giderek değiştiği düşünüldüğünde, otellerde görev alan lider veya yöneticilerin, ‘lider iletişimi’ kavramını dikkate alarak tutum ve davranış sergilemesi gerektiği ifade edilebilir.en_US
dc.description.abstractThis study was carried out to determine the extent to which the communication of the leaders or managers in the hotel business with the subordinates changed their job satisfaction and performance and to discuss the results. For this purpose, the scale containing the variables was applied to 280 employees in 5 and 4 star hotels operating in Istanbul. As a result of the analysis, it has been concluded that the leader communication perception has an effect on the performance and job satisfaction of the employees.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Pressen_US
dc.relation.isversionofhttps://doi.org/10.17336/igusbd.568236en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectOtel İşletmelerien_US
dc.subjectAlgılanan Lider İletişimien_US
dc.subjectİş Tatminien_US
dc.subjectİş Performansen_US
dc.subjectTurizmen_US
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectHospitality Businessesen_US
dc.subjectPerceived Leadership Communicationen_US
dc.subjectJob Satisfactionen_US
dc.subjectJob Performanceen_US
dc.titleAlgılanan Liderlik İletişiminin İş Performansı ve İş Tatminine Etkisi: 4 ve 5 Yıldızlı Otel Çalışanları Üzerine Bir Araştırmaen_US
dc.title.alternativeThe Effect of Perceived Leadership Communication on Job Performance and Job Satisfaction: A Study on 4 and 5 Stars Hotel Businessesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofİstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentUygulamalı Bilimler Yüksekokuluen_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0002-1101-5676en_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0003-4036-9737en_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage34en_US
dc.identifier.endpage49en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess