dc.contributor.author | Nergiz, Ebru | |
dc.contributor.author | Kaçmazer, Mehmet Ali | |
dc.date.accessioned | 2020-02-16T21:28:51Z | |
dc.date.available | 2020-02-16T21:28:51Z | |
dc.date.issued | 2016 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/2000 | |
dc.description.abstract | Türkiye küreselleşme yolunda Dünya Ticaret Örgütü gibi kuruluşlara üye olup önemli
adımlar atarken bir yandan da Avrupa Birliği gibi bölgeselleşme hareketlerine katılmaya
çalışarak dünya ekonomisindeki yerini yukarılara taşımayı hedeflemektedir. Dünya
ekonomisinde üst sıralara yükselmek dış ticarette rekabet edebilirlikle paralel ilerlemektedir.
Bunu sağlayacak unsurlardan biri ise dış ticaretin kolaylaştırılmasıdır.
Bu çalışmanın amacı; Avrupa Birliği’ne üyelik süreci kapsamında Yeni Bilgisayarlı
Transit Sistemi (NCTS) uygulamasının transit ticarete etkilerini İpsala Sınır Kapısı’nda yarı
biçimsel mülakat yöntemi yardımıyla incelemektir.
Çalışmada öncelikle transit rejiminin tanımı ve kapsamına yer verilecektir, ardından
Türkiye’de uygulanmakta olan transit rejimi ayrıntılarıyla ortaya konulacaktır. Avrupa
Birliği’nin (AB) ortak ulaştırma politikası, NCTS kapsamında değerlendirilecektir. Çalışmanın
son bölümünde ise İpsala Gümrük Kapısı’ndaki Yeni Bilgisayarlı Transit Sistemi (NCTS)
uygulamaları mülakatlar yoluyla incelenerek, uygulamanın faydaları ve zayıf yönlerine
değinilecektir. | en_US |
dc.description.abstract | On the road to globalization, Turkey aims to increase its position in the world’s
economy by becoming a member of organizations such as World Trade Organization and by
attempting to join regional integrations European Union.
Climbing to high positions in the world’s economy goes parallel with being competitive
in foreign trade. One of the most important factors to enable this is to facilitate foreign trade.
The purpose of this study is to examine the effects of the implementation of New
Computerised Transit System (NCTS) at İpsala Border Gate in the European Union accession
process with semi structured interview process.
In the study firstly the definition and scope of the transit regime will be explained than
the details of the transit regime that is being implemented in Turkey will be revealed. The
European Union's (EU) common transport policy will be explained. In the last part of the study,
interviews will be carried out on the implementation of NCTS at İpsala Border Gate. Finally
the advantages and disadvantages of the implementation will be mentioned. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Kastamonu Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Avrupa Birliği | en_US |
dc.subject | Dış Ticaret | en_US |
dc.subject | İpsala Sınır Kapısı | en_US |
dc.subject | Transit Ticaret | en_US |
dc.subject | Yeni Bilgisayarlı Transit Sistemi | en_US |
dc.subject | European Union | en_US |
dc.subject | Foreign Trade | en_US |
dc.subject | Ipsala Border Gate | en_US |
dc.subject | New Computerised Transit System | en_US |
dc.subject | Transit Trade | en_US |
dc.title | Avrupa Birliği'ne Üyelik Süreci Kapsamında Yeni Bilgisayarlı Transit Sistemi Uygulamasının Transit Ticarete Etkileri İpsala Sınır Kapısı Örneği | en_US |
dc.title.alternative | THE EFFECTS OF THE IMPLEMENTATION OF THE NEW COMPUTERISED TRANSIT SYSTEM (NCTS) ON TRANSIT TRADE: IPSALA BORDER GATE CASE | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.ispartof | Kastamonu Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.department | Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu | en_US |
dc.identifier.volume | 12 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 8 | en_US |
dc.identifier.endpage | 29 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |