Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorNergiz, Ebru
dc.contributor.authorYılmaz, Fatih
dc.date.accessioned2020-02-16T21:03:36Z
dc.date.available2020-02-16T21:03:36Z
dc.date.issued2016en_US
dc.identifier.issn2147-6012
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/1998
dc.description.abstractİşletmelerin rekabet üstünlüğünü koruması, verimliliğin sağlanması büyük oranda çalışanların verimliliği ile alakalıdır. Çalışanların verimliliğinin sağlanması da ancak çalıştıkları işten memnun olmalarıyla mümkündür. Çalışanların yüksek performans gösterebilmeleri ve verimli bir şekilde çalışabilmeleri işlerinden duydukları tatmin derecesine bağlıdır. Bu bağlamda çalışanların işlerinden duyduğu tatmin ya da tatminsizlik durumunu belirleyebilmek için performans değerlendirme yapılması gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı çalışanların iş tatminleri ile performansları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Çalışanların iş tatminlerinin performanslarına etkisinin olup olmadığı, varsa ne düzeyde olduğunun saptanmasına yönelik bir çalışma yapılacaktır. Öncelikle literatür taraması yapılarak iş tatmini ve performans kavramları açıklanacaktır ve bu kavramların insan kaynakları yönetimi açısından önemi araştırılacaktır. Ayrıca işgörenlerin iş tatmini ve performans düzeylerini ölçme teknikleri ve yöntemleri incelenecektir. Son olarak, Atatürk Havalimanı Gümrüksüz Satış İşletmesi çalışanlarına anket uygulanarak iş tatminleri ile performansları arasındaki ilişki ölçülecektir.en_US
dc.description.abstractThe maintaining of businesses’ competitive advantage and the provision of productivity is highly connected to the employees’ productivity. The provision of employees’ productivity is only possible when they are satisfied with their job. Employees’ high performance and productivity is highly related to the degree of their job satisfaction. In this framework performance evaluation should be made to determine the satisfaction or dissatisfaction of their job. The purpose of this study is to determine the relationship between employees ' job satisfaction and performance. This study has been made in order to understand whether the employees’ job satisfaction effects their performance and to which extent if it effects. Firstly a literature review has been made to explain the concepts of job satisfaction and performance. Furthermore the employers’ measuring methods and techniques of job satisfaction and performance levels have been evaluated. Finally, questionnaires have been applied to the personnel of the Atatürk International Airport Duty-free stores in order to measure the relationship between their job satisfaction and performance.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKastamonu Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectİş tatminien_US
dc.subjectişgören performansıen_US
dc.subjectregresyon analizien_US
dc.subjectkorelasyon analizien_US
dc.subjectJob satisfactionen_US
dc.subjectemployee performanceen_US
dc.subjectregression analysisen_US
dc.subjectcorrelation analysisen_US
dc.titleÇalışanların iş Tatmininin Performanslarına Etkisi: Atatürk Havalimanı Gümrüksüz Satış İşletmesi Örneğien_US
dc.title.alternativeTHE IMPACT OF EMPLOYEES’ JOB SATISFACTION ON THEIR PERFORMANCE: ATATÜRK AIRPORT DUTY-FREE SHOPS CASEen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofKastamonu Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentUygulamalı Bilimler Yüksekokuluen_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage50en_US
dc.identifier.endpage79en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess