Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖztürk, Cihangir
dc.date.accessioned2020-02-01T18:29:25Z
dc.date.available2020-02-01T18:29:25Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019-07
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/1924
dc.descriptionDanışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ SELÇUK BİLDİK Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı / İnşaat Mühendisliği Bilim Dalı Konu: İnşaat Mühendisliği = Civil Engineeringen_US
dc.description.abstractŞehirleşmenin etkisi ile yapı yoğunluğunun yüksek olduğu yerlerde kazıların yapılması,otopark gibi ihtiyaçlar nedeniyle daha fazla bodrum kat ihtiyaçları, arazideki kot farklarının fazla olması nedeniyle kazı çalışmaları esnasında geçici önlemler alınması zorunlu hale gelmiştir. Kazı çalışmaları esnasında iksa sistemlerinin tasarımı kadar uygulanmasının doğru olması büyük önem taşımaktadır. Bu çalışmada bir vaka örneği ele alınarak geri analizler yapılmıştır. Elde edilen sonuçlar değerlendirilerek iksa sistemindeki hasarlar incelenmiştir. Sonlu elemanlar programı kullanılarak geri analizler yapılarak, sahada ölçülen deformasyonlarla karşılaştırılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre çözüm önerileri üzerinde durulmuştur. Ayrıca hassaslık analizleri ile iksa sistemine etkiyen parametreler araştırılmıştır. İçsel sürtünme açısının iksa sistemi tasarımını doğrudan etkilediği görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe high density of buildings due to the effect of urbanisation, the need of more basement areas for parking spaces and due to the high level of elevation differences from the ground level, temporary retaining systems have become mandatory during the excavations. The application of the retaining systems is also important as much as the design of the excavation works. In this study, a case study was considered, and back analyses were performed. The results and the damages that occurred in the retaining system were evaluated.Back analyses were performed by using finite element program, and the obtained deformations were compared with the deformations measured in the field. Emphasis on solutions were made based on the results obtained. In addition, sensitivity analyses have been carried out to investigate the parameters affecting the retaining system. It has been concluded that the angle of internal friction directly affects the design of the retaining system.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectİksa sistemlerien_US
dc.subjecthassaslık analizien_US
dc.subjectsonlu elemanlaren_US
dc.subjectdeplasmanen_US
dc.subjectPlaxisen_US
dc.subjectShoring systemsen_US
dc.subjectsensitivity analysisen_US
dc.subjectfinite elementen_US
dc.subjectdisplacementen_US
dc.titleİKSA sistemlerinin sayısal olarak incelenmesien_US
dc.title.alternativeNumerical investigation of shoring systemsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess