Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBalıkçı, Milena
dc.date.accessioned2018-12-05T15:14:16Z
dc.date.available2018-12-05T15:14:16Z
dc.date.issued2016-08-18
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/166
dc.descriptionDanışman: Fikri Köksalen_US
dc.description.abstractOkul öncesi eğitim kurumlarında çalışan iş görenlerin iş tatminlerinin araştırılmasının amaçlandığı bu çalışmanın evrenini araştırmanın yapıldığı dönemde İstanbul ili Şişli ilçesinde yer alan okul öncesi eğitim kurumlarında iş gören olarak çalışan kişiler, örneklemi ise evrende yer alan ve araştırmaya katılmaya gönüllü olan 232 kişi oluşturmuştur. Örneklem yöntemi olarak basit tesadüfi örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırma verilerinin toplanmasında demografik özelliklerin belirlenmesi için 6 soru iş tatminlerinin ölçülmesi için ise Dawis, Weiss, England ve Lofquist tarafından geliştirilmiş, 1985'de Baycan tarafından Türkçeye uyarlaması yapılan 20 sorudan oluşan Minesota İş Doyum Ölçeği kullanılmıştır. Ölçekte içsel iş doyum düzeyi ve dışsal iş doyum düzeyi alt boyutları vardır. Ölçekle elde edilen verilen SPSS 23 paket programı ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda okul öncesi eğitim kurumlarında çalışan iş görenlerin demografik özelliklerinden, yaşa, görevine, eğitim durumuna, yöneticisiyle çalışma süresine ve aldıkları ücretlere göre anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Araştırmada 30 – 39 yaş grubunda olanların diğer yaş gruplarına göre daha yüksek iş doyumuna sahip oldukları, ayrıca, öğretmenlerin diğer görevlilere göre daha yüksek iş doyumuna sahip oldukları görülmüştür. Düşük ücret alan iş görenlerin ise yüksek ücret alanlara göre daha düşük iş doyumuna sahip oldukları da çalışmanın diğer bulguları arasındadır. Anahtar Kelimeler: İş Tatmini, İş Doyumu, Okul Öncesi Eğitim, İşgören.en_US
dc.description.abstractThe sample of this study at which examining work satisfaction of wage earners working in preschool education organizations is aimed is formed by individuals working for preschool education organizations in Şişli county, Istanbul, while the universe is formed by 232 people from the sample and volunteered for taking part in the research. As a method of sampling, simple random sapling was used. 6 questions in order to determine demographic features in gathering research data and Minesota Job Satisfaction Scale consisting of 20 questions and developed by Dawis, Weiss, England and Lofquist and adaptation into Turkish of which was performed by Baycan in 1985 were used. There are internal and external job satisfaction sub-levels in the scale. Data gathered by the scale were analyzed by SPSS 23 package program. At the end of the study, significant differences were found among demographic features of wage earners working for preschool education organizations, their ages, duties, education level, time of working with their managers and their salary. It was seen that those in 30-39 age group in the study had more job satisfaction than the other age groups and that teachers had higher job satisfaction compared to other workers. On the other hand that wage earners who earn less Money had less job satisfaction than those earning more is among the other results of the study. Key Words: Job Satisfaction, Preschool Education, Wage Earner.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectResearch Subject Categories::SOCIAL SCIENCESen_US
dc.subjectResearch Subject Categories::SOCIAL SCIENCES::Business and economicsen_US
dc.subjectResearch Subject Categories::SOCIAL SCIENCES::Social sciences::Educationen_US
dc.titleİstanbul İli Şişli İlçesi Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Çalışan İş Görenlerin İş Tatminlerinin Araştırılmasıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster