Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGüven, Aslı Gülhan
dc.date.accessioned2019-12-22T19:31:37Z
dc.date.available2019-12-22T19:31:37Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019-05-30
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/1578
dc.descriptionDanışman: PROF. DR. İZZET GÜMÜŞ Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Anabilim Dalı / İşletme Bilim Dalı Konu: İşletme = Business Administrationen_US
dc.description.abstractTurizm sektöründe yaşanan rekabet konaklama işletmelerini yeni pazarlama faaliyetlerine yönlendirmiştir. Özellikle mobil pazarlama faaliyetleri ile konaklama işletmeleri müşteri memnuniyeti sağlayarak pazarda büyük ölçüde rekabet avantajı elde etmeyi amaçlamaktadır. Bu çalışmanın amacını konaklama işletmelerine uygulanan mobil pazarlama uygulamalarının müşteri memnuniyeti üzerindeki etkisini koymak oluşturmaktadır. Araştırmanın evrenini, İstanbul'da faaliyet gösteren beş yıldızlı otel işletmelerinin müşterileri, örneklemini ise tesadüfi yöntemle seçilen 100 müşteri oluşturmaktadır. Çalışmada 16 ana hipotez ve 64 alt hipotezi test etmeye ilişkin müşterilere anket formlarıyla sorular sorulmuştur. Elde edilen veriler SPSS 20 aracılığıyla analize tabii tutulmuş ve elde edilen verileri test etmek amacıyla ANOVA testi, frekans testleri ve t testlerinden yararlanılmıştır.Çalışmanın sonucunda mobil pazarlama uygulamalarının müşteri memnuniyetini sağlama da yüksek bir öneme sahip olduğu sonucuna varılmıştır.en_US
dc.description.abstractCompetition in the tourism sector has directed accommodation businesses to new marketing activities. In particular, mobile marketing activities and accommodation businesses aim to provide a great competitive advantage in the market by providing customer satisfaction. The purpose of this study is to put the effect of mobile marketing applications applied to accommodation companies on customer satisfaction. The universe of the research consisted of the customers of the five-star hotels operating in Istanbul, and the sample consisted of 100 clients selected randomly. In this study, 16 main hypothesis and 64 sub-hypothesis tests were asked to the customers with questionnaires. The data were analyzed by SPSS 20 and ANOVA test, frequency tests and t tests were used to test the data obtained. As a result of the study, it is concluded that mobile marketing applications are of high importance to ensure customer satisfaction.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectTurizmen_US
dc.subjectOtelen_US
dc.subjectMobil Pazarlamaen_US
dc.subjectMüşteri Memnuniyetien_US
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectHotelen_US
dc.subjectMobile Marketingen_US
dc.subjectCustomer Satisfactionen_US
dc.titleMobil pazarlama uygulamalarının müşteri memnuniyeti üzerine etkisi: Turizm sektöründe bir uygulamaen_US
dc.title.alternativeThe effect of mobile marketing applications on customer satisfaction: An application in tourism sectoren_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentKütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess