Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorOkan, Yusuf Taha
dc.date.accessioned2018-12-05T14:35:43Z
dc.date.available2018-12-05T14:35:43Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/156
dc.description17.08.2019 tarihine kadar kullanımı yazar tarafından kısıtlanmıştır Danışman: Gültekin Doropluen_US
dc.description.abstractGünümüz çalışma ortamında her kurum daha yüksek kalitede bir çalışma ortamı arzular. Bu durum ancak kurumda çalışanların performansını yükseltmekle mümkün olabilmektedir. Çalışanların performansını artırmanın en etkili yolu ise onların memnuniyetini ölçmek ve kurumda gördükleri pozitif ve negatif durumları belirlemektir. Bunun için de çeşitli ölçme araçlarının kullanılması faydalı olabilmektedir. Bu çalışmanın amacı, uluslararası arenada rekabet edecek güçlü bir gümrük yapısının oluşturulabilmesi için yapılması gerekenleri tespit etmektir. Zira gümrükler tüm ülkelerin ekonomileri için oldukça önemli bir konumdadır. Bu alanda yapılmış olan bu çalışma, gümrük kurumundaki mevcut durumları tespit etmek ve çözüm önerileri sunmak açısından önemlidir. Araştırma kapsamında çalışanlara uygulanan personel memnuniyet anketi ile kuruma yönelik pozitif ve negatif algı soruları SPSS istatistik programında analiz edilerek yorumlanmaktadır. Anahtar Sözcükler: Gümrük, Rekabet, Performans, Uluslararası Arena, Personel Memnuniyetien_US
dc.description.abstractEvery organization desires a higher quality working conditions in today's work environment. To have a higher quality is only possible by improving the performance of employees in the institution. The most effective way to increase the performance of employees is to measure their satisfaction and to specify employees' positive and negative experiences in the institution. Using various measuring instruments is necessary to release this. The aim of this study is to determine what is required to form a customs structure strong enough that can compete in international area. Because customs are in a very important position in the economy of all countries. This study which is done in that area is important to identify the current situation in customs and offer solution recommendations. Employees' satisfaction questionnare and questions about positive and negative perceptions of employees are analyzed by SPSS programme within this study. Keywords: Customs, Competition, Performance, International Arena, Employee Satisfactionen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectResearch Subject Categories::SOCIAL SCIENCESen_US
dc.subjectResearch Subject Categories::SOCIAL SCIENCES::Business and economicsen_US
dc.titleGümrük Çalışanlarının Çalışan Memnuniyeti İle Kurum Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: İstanbul Gümrük Müdürlüğü Çalışanları Üzerine Bir Araştırmaen_US
dc.title.alternativeInvestigation of the Realtionship Between Customs Bureau Employees' Satisfaction and Their Coorporation Perception: Astudy on the Employees of Istanbul Customs Bureau Officeen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster