Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAydın, Gülser
dc.date.accessioned2019-07-18T08:30:34Z
dc.date.available2019-07-18T08:30:34Z
dc.date.issued2018-6-6en_US
dc.date.submitted2018-06-06
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/1345
dc.descriptionDanışman: Şaziye Senem Başgül.en_US
dc.description.abstractAraştırmada, ilköğretim öğrencilerinde internet bağımlılığı ve benlik saygısı arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca internet bağımlılığı ve düşük benlik saygısı ile öğrencilerin yaş, cinsiyet, aile gelir düzeyi, annenin eğitim düzeyi ve babanın eğitim durumu değişkenlerine göre anlamlı olarak farklılık gösterip göstermediğini incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu İstanbul ili, Sultangazi ve Beylikdüzü ilçelerindeki özel okullarda eğitim-öğretim hayatlarına devam, 10-13 yaş aralığında, toplam 185 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu, Rosenberg Benlik Ölçeği ve İnternet Bağımlılık Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada veri analiz tekniği olarak Pearson korelasyon katsayısı, nokta çift serili korelasyon kullanılmıştır. Veriler SPSS 15 programı ile analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda, ilköğretim düzeyinde eğitim alan öğrencilerde internet bağımlılığı ile düşük benlik saygısı arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda, ilköğretim düzeyindeki öğrencilerin internet bağımlılık düzeyleri arttıkça, benlik saygısı düzeylerinin düştüğü tespit edilmiştir. İlköğretim düzeyinde eğitim-öğretim gören öğrencilerde internet bağımlılığı ile cinsiyet, sınıf (yaş), ailenin gelir düzeyi, annenin eğitim düzeyi ve babanın eğitim düzeyi değişkenleri arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. İlköğretim düzeyinde eğitim gören öğrencilerin benlik saygısı düzeyleri ile cinsiyet değişkeni arasında ilişki incelendiğinde; kız öğrencilerin benlik saygısı düzeylerinin erkek öğrencilerin benlik saygısı düzeylerinden daha düşük olduğu tespit edilmiştir. İlköğretim düzeyinde eğitim gören öğrencilerin benlik saygısı düzeyleri ile sınıf (yaş) değişkeni arasında ilişki incelendiğinde; sınıf düzeyi arttıkça benlik saygısı düzeyinin azaldığı görülmektedir. İlköğretim düzeyinde eğitim gören öğrencilerin benlik saygısı düzeyleri ile ailenin gelir düzeyi arasındaki ilişki incelendiğinde; ailelerin gelir düzeyi yükseldikçe öğrencilerin benlik saygısı düzeyinin yükseldiği görülmüştür. İlköğretim düzeyinde eğitim gören öğrencilerin benlik saygısı düzeyleri ile ebeveynlerinin eğitim düzeyi arasında ilişki incelendiğinde ise eğitim düzeyi yüksek ailelerin ilköğretimde okuyan öğrenilerin benlik saygısının daha düşük düzeyde olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe study aims to investigate the relationship between Internet addiction and self-esteem in primary and secondary school students. What is also investigated in the research is that whether students’ age, gender, family income level, mother's education level and father's education have an effect on their Internet addiction and self-esteem. The study group of the research involves 99 boys and 86 girls studying at private educational institutions in Sultangazi and Beylikdüzü districts of Istanbul province. Personal Information Form, the Rosenberg Self Esteem Scale and the Internet Addiction Scale were used as data collection tools in the research. In the study, Pearson correlation coefficient, and Point Biserial Correlation data analysis techniques were used. The data were analyzed with SPSS 15. As a result of the study, a statistically significant correlation was found between internet addiction and with low self-esteem among primary and secondary school students. Also it was found that, as the level of internet addiction increases, level of selfesteem decreases. There is no significant difference between students at primary and secondary schools considering the variables such as internet addiction and gender, class (age), family income level, maternal education level and father's education level. When the relationship between self-esteem levels and gender variables of students studying at primary and secondary schools is examined; girls’ self-esteem level is lower than that of boys’. When the relationship between the self-esteem levels and the class (age) variable of students studying at primary and secondary schools is examined; as the class level increases, the level of self-esteem decreases. When the relationship between students’ self-esteem levels and the level of family income is examined; as families’ income level increases, so do students' self-esteem levels. When the relationship between students’ self-esteem levels and their parents’ education level is examined, high-ranking families’ children can be said to have a lower level of self-esteem.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectİnternet Bağımlılığıen_US
dc.subjectSorunlu İnternet Kullanımıen_US
dc.subjectBenlik Saygısıen_US
dc.subjectInternet Addictionen_US
dc.subjectProblematic Internet Useen_US
dc.subjectSelf-Esteemen_US
dc.titleÇocuklarda İnternet Bağımlılığı ve Benlik Saygısı Arasındaki İlişkien_US
dc.title.alternativeInvestigation of the Relationship Between İnternet Addiction and Self-Esteem Among Childrenen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess