Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBozbay, Zehra
dc.contributor.authorTürker, Cansu
dc.contributor.authorAkpınar, Habib Mehmet
dc.date.accessioned2019-06-14T11:58:09Z
dc.date.available2019-06-14T11:58:09Z
dc.date.issued16-09-2017en_US
dc.identifier.issn1307-9832
dc.identifier.issn1307-9859
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/1304
dc.description.abstractÇevrimiçi platformlarda faaliyetlerini sürdüren şirketlerin başarısı, elektronik güvenin ve elektronik bağlılığın yaratılmasında ve buna bağlı olarak çevrimiçi platformlarda oluşacak elektronik ağızdan ağıza iletişimin oluşması ile yakından ilgilidir. Çalışmada, sosyal medya kullanıcılarının elektronik alışveriş sitelerine ilişkin elektronik güvenleri, elektronik bağlılıkları ve elektronik ağızdan ağıza iletişimleri arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Araştırma değişkenler arası ilişkilerin belirlenmesine yönelik tanımlayıcı bir araştırmadır. Araştırmada, sosyal medya kullanıcılarından internet üzerinden 335 geçerli anket toplanmıştır. Araştırmada hipotezlerin test edilmesi ve değişkenler arasındaki ilişkilerin belirlenebilmesi için çeşitli analiz yöntemlerinden yararlanılmıştır. Araştırma bulguları, elektronik güven, elektronik bağlılık ve elektronik ağızdan ağıza iletişim arasında anlamlı ilişkiler olduğunu ortaya koymuştur. Buna ek olarak, sosyal medya kullanıcılarının sosyo-demografik özelliklerine göre elektronik güven, elektronik bağlılık ve elektronik ağızdan ağıza iletişimleri farklılık göstermektedir. Bu bağlamda, araştırma literatüre katkı sağlamaya çalışmasının yanı sıra çevrimiçi ortamlarda faaliyet gösteren işletmelere pazarlama stratejileri geliştirmelerinde öneriler sunmaya çalışmaktadır.en_US
dc.description.abstractThe success of companies that operate on the online platforms is closely related to gain e-trust and e-loyalty and, accordingly, electronic word-of-mouth communication of social media users on the online platforms. Thus, in this study, the relationship between electronic trust, electronic loyalty, and electronic word-of-mouth communication of social media users' online shopping sites is examined. The research is a descriptive study that determines the relationships between different variables. In the study, 335 social media users valid questionnaires were collected by using online survey. Various statistical analyses have been used for testing hypotheses and determining the relationships between the variables in the research. The findings of the research revealed that there is significant relationship between e-trust, e-loyalty and electronic word-ofmouth communication. In addition, it is found that there are significant differences between e-trust, e-loyalty, and electronic word-of-mouth communication based on socio-demographic characteristics of social media users. From this point of view, this study tries to make contribution to the literature while suggesting online marketing strategies for companies.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherUluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisien_US
dc.relation.isversionof10.18092/ulikidince.323696en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectTüketici Davranışlarıen_US
dc.subjectSosyal Medyaen_US
dc.subjectElektronik Güvenen_US
dc.subjectElektronik Bağlılıken_US
dc.subjectElektronik Ağızdan Ağıza İletişimen_US
dc.subjectConsumer Behavioren_US
dc.subjectSocial Mediaen_US
dc.subjecte-Trusen_US
dc.subjecte-Loyaltyen_US
dc.subjecte-WOMen_US
dc.titleSosyal Medya Kullanıcılarının Elektronik Güvenleri, Elektronik Bağlılıkları ve Elektronik Ağızdan Ağıza İletişimleri Arasındaki İlişkilerinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeAnalyzing the Relatinship Between E-Trust and E-Loyalty And E-Wom of Social Media Usersen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofUluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisien_US
dc.departmentBölüm Yoken_US
dc.identifier.volume2017en_US
dc.identifier.startpage273en_US
dc.identifier.endpage292en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess