Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇetinkaya, Öznur
dc.date.accessioned2019-06-13T14:02:13Z
dc.date.available2019-06-13T14:02:13Z
dc.date.issued2017en_US
dc.identifier.issn1309-0712
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/1303
dc.description.abstract‘Kruvaziyer Turizmi’ dünyada hızla gelişen, ziyaret edilen destinasyonlara ekonomik katkı ve imaj açısından destek sağlayan ve genellikle orta-üst gelir grubuna sahip turistlere hitap eden bir turizm çeşididir. Kruvaziyer turizminde başarı fırsatları sağlamak adına, katılımcıların iyi anlaşılması, çözümlenmesi ve çıkan sonuçlara göre ürün ve hizmet sunumunun doğru yapılması gerekmektedir. Bu bağlamda kruvaziyer turistlerinin deneyimlerinin, davranışsal niyetlerinin, memnuniyetlerinin araştırılması önem arz etmektedir. Sözkonusu çalışmanın amacı İstanbul’a gelen kruvaziyer turistlerinin deneyim, memnuniyet ve davranışsal niyetleri arasındaki ilişkiyi ve birbirinden etkilenme durumunu açıklamaktır. Bu nedenle değişkenler arası ilişkiyi inceleyen bir araştırma modeli İstanbul’da gerçekleştirilen bir alan araştırması ile test edilmiştir. Analiz sonuçlarında deneyimin dört alt boyutu (eğitim, kaçış, estetik ve eğlence) olduğu; bazı değişkenler arasında anlamlı ilişki saptanırken, bazılarında ilişki ve etki seviyesinin düşük kaldığı görülmüştür.en_US
dc.description.abstract‘Cruise Tourism’ is a type of tourism that develops rapidly throughout the world, provides a source of income and support of image for the destinations that are visited and it mostly addresses the middle and upper income classes. In order to provide opportunities for achievement in this type of tourism, it is necessary to have a correct understanding of the participants, analyze them correctly and according to results, offer them correct product and service. In this context, it is important to explore cruise tourists’ experiences, satisfaction and behavioral intentions. The aim of this study, explain the relationship and the interaction between experiences, satisfaction and behavioral intentions of cruise tourists’ who visited Istanbul. Therefore, a research model that examined the relationship between these variables was tested by a field study in Istanbul. The results of analyses show that experience has four dimensions (education, escapism, aesthetics, and entertainment) and while there is a significant correlation between some of the variables; for some of the variables correlation and impact effect was lower.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİşletme Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.isversionof10.20491/isarder.2017.264en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectKruvaziyer Turizmien_US
dc.subjectDeneyim Boyutlarıen_US
dc.subjectMemnuniyeten_US
dc.subjectDavranışsal Niyeten_US
dc.subjectCruise Tourismen_US
dc.subjectDimensions of Experienceen_US
dc.subjectSatisfactionen_US
dc.subjectBehavioral Intentionsen_US
dc.titleKruvaziyer Turistlerinin Deneyimleri, Memnuniyetleri ve Davranışsal Niyetleri: İstanbul’da Örnek Bir Çalışmaen_US
dc.title.alternativeCruise Tourists’ Experiences, Satisfaction and Behavioral Intentions: A Case Study in Istanbulen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofİşletme Araştırmaları Dergisien_US
dc.departmentİktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesien_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage110en_US
dc.identifier.endpage132en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess