Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDönmez, Hüseyin Mesut
dc.date.accessioned2019-05-09T12:13:23Z
dc.date.available2019-05-09T12:13:23Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11363/1203
dc.descriptionDanışman: Müzeyyen Sevtap Aytuğen_US
dc.description.abstractSinema ortaya ilk çıktığı günden itibaren insanın hayatını, ikili ilişkilerini, başka insanlarla kurduğu ilişkileri ele almıştır. Sinemada gündelik hayat dışında gerçek olaylar ya da olması ihtimal olayları ele almıştır. Türk sineması ise daha çok gerçek hayata yakın olaylardan esinlenmiştir bazı filmler kurgu olsa da hepsi çoğunluk gerçeğe dayatılarak ve gerçek olaylar düşünülerek yapılmıştır. Türk korku sineması ise özellikle Türklerin yaşadığı iddia edilen olaylardan esinlenmiştir senelerce süre gelen üzerinde bir lanet ya da büyü olduğu düşünülen nesneler, objeler ya da insanlara görünen bazı yaşam dışı formlar ele alınarak Türk korku sineması yapılmıştır. Türk korku filmlerin de semboller bir çok anlam taşımanın yanı sıra birden çok korku objesi ya da nesnesi olabiliyor. Filmler de sembollerin yanı sıra yaşam dışı formlar (cin, şeytan, hortlak vb.) insan kılığına bürünüp insanları aldatarak dünya da gezinmektedirler. Hasan Karacadağ sinemasında ise bu konular farklı ve Türk korku sinemasının sağlam temellerini oluşturarak ele alınmıştır.en_US
dc.description.abstractFrom the first day of filming, the film has dealt with the relationship between human life, bilateral relations and other people. It deals with real events in the cinema, other than daily life, or possible events. Turkish cinema has been inspired by events that are more or less true to life. Some films have been fiction, but most of them have been done by imposing reality and considering actual events. The Turkish horror movie was inspired by the events allegedly lived by the Turks and the Turkish horror movie was made by taking into account objects, objects or some non-existent forms that seemed to be a curse or a spell over time. In Turkish horror films, symbols can have many meanings or objects of fear as well as many meanings. In addition to the symbols, the films also travel around the world by deceiving people by embracing non-existent forms (gin, devil, ghost, etc.) into human slavery. In Hasan Karacadag cinema, these subjects have been dealt with differently and constituting the sound foundations of Turkish horror cinema.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectResearch Subject Categories::SOCIAL SCIENCESen_US
dc.titleTürk Korku Sinemasında Sembollerin İncelenmesi ve Hasan Karacadağ Sinemasıen_US
dc.title.alternativeExamination of Symbols in Turkish Horror Movie and Hasan Karacadağ Cinemaen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess